אמרגנה לשעבר של הזמרת עפרה חזה, בצלאל אלוני, שרק השבוע צוינו 20 שנה למותה הטראגי, יוצא נגד השימוש שעשתה מפלגת הליכוד, במהלך כנס בלוד, בלחן המבוסס על השיר המפורסם "תפילה" של הזמרת האהובה. אלוני, אמר בראיון לאילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM כי "זו הפרה בוטה של זכויות יוצרים, איש לא ביקש רשות להחליף את המילים".

מה שלומך?
"הדבר האחרון שחשבתי זה שהבחירות יכנסו אליי הביתה עם השיר הזה. 'הוא היושב לו אי שם במרומים' ואני נזכר בטקסט ששרו לביבי כשהיה על הבמה, 'הוא שלחם בסיירת מטכ"ל הוא שאיבד אח בקרב'".

גולן: איך הגבת כששמעת את השיר שלך לאחר ששינו את מילותיו לטובת כנס הליכוד?
"תקשיב, כששלחו לי את הלינק וראיתי את זה גם אצל רפי רשף, חשתי מבוכה נוראית. אם נתניהו לא היה על הבמה, אז בסדר, עוד שיר. אבל כשראיתי את ביבי, מדושן העונג, מסתכל על הנערה ששרה, ובשיא הרצינות מחזיק את הלב ומתקרב אליה וכמעט נוגע בה, זה הביך אותי. ריבונו של עולם, זה שיר על אלוהים, ועכשיו רוצים את קולות האתיופים אז מביאים ילדה אתיופית ששרה לו שהוא האלוהים? אני נכנס לסופרמרקט כדי לקנות כל מיני דברים ואנשים ניגשים ואומרים לי - 'מה החלפת את אלוהים? מה קרה לך?' אנשים לא נכנסים לפרטים ובודקים". 

גולן: אנשים בעצם חשבו שאתה כתבת גם את הגרסה החדשה לשיר?
"כן. גם נניח שהלכתי למלא דלק, עמדו שני אנשים שזרקו לי מילים מעליבות. זה לא יפה, זה לא בסדר".

אתה שוקל לתבוע את מפלגת הליכוד?
"בהתחלה זה ממש מכעיס, זה לא נעים. פניתי לאקו"ם והם הסבירו שזו הפרה בוטה של זכות מוסרית, זכות יוצרים, איש לא ביקש ממני רשות להחליף מילים ועוד. אקו"ם מייצגים את כל היוצרים במדינת ישראל והם שלחו מכתב ליועץ המשפטי של תנועת הליכוד ולמנהל מרכז ההסברה וקשרי החוץ של הליכוד על הפרת זכות היוצרים".

של מי הזכויות על השיר? שלך או של משפחתה של עופרה חזה?
"המשפחה של עופרה חזה לא כתבה את השיר, אני כתבתי את השיר ביחד עם הרבה מאוד להיטים שכתבתי לה. אני לקחתי אותה לקריירה עולמית, ישראלית, של 30 שנה. המשפחה זה נושא אחר, אין לשיר שכתבתי שום שייכות לשום דבר, לא לעופרה ולא למשפחה".

מה הוביל ל'דם רע' שיש בינך למשפחתה?
"אין שום דם רע, יש אדם שאמר את זה? אני ביחסים טובים עם המשפחה. דורון אשכנזי לקח את עופרה לסיבובים בכל הבנקים, הפך אבן על אבן, כמעט מכר את הבית שלה. משפחת חזה עד היום מקבלים תגמולים מכל מקום בעולם, אם מישהו מהמשפחה מדבר ברשעות, ברוע לב ובמילים לא מבוססות, מה הקטע?"

מה הייתה עמדתה הפוליטית של עופרה חזה?
"עופרה הייתה א-פוליטית לחלוטין".