רוברט לי נוי, גבר אפרו-אמריקני, חטף אישה לבנה ואילץ אותה לצפות בכל פרקי סדרת הדרמה האייקונית "שורשים" כך ש"היא תוכל להבין טוב יותר את הגזענות שלה". הוא איים עליה שאם לא תעשה כדבריו, הוא יהרוג אותה בצורה אכזרית, כך נטען על ידי התביעה.

לפי הדיווחים, נוי החזיק את האישה שבויה בביתו ואילץ אותה לשבת איתו במשך תשע שעות ולצפות בכל פרקי הסדרה, ששודרה במקור בשנת 1977 ותיארה את סיפור העבדות של האפריקאים-האמריקאים בארצות הברית.

קונטה קינטה מתוך הסדרה 'שורשים' (צילום: צילום מסך יוטיוב)
קונטה קינטה מתוך הסדרה 'שורשים' (צילום: צילום מסך יוטיוב)

האישה בת ה-52 ניסתה לברוח, אך נוי הכריח אותה להישאר לשבת ולצפות עימו בסרט ואיים "להרוג אותה ולהפיץ את חלקי גופה ברחבי הכביש המהיר 380 בדרך לשיקגו", כך מדווח אתר "גזט". נוי, תושב איווה, מוחזק על ידי המשטרה בגין הטרדה מדרגה ראשונה וכליאת שווא.

הסדרה "שורשים" התבססה על ספר מאת הסופר האמריקני אלכס היילי, שבילה 22 שבועות בראש רשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס", ובהמשך זכה בפרס פוליצר. הסדרה מתעדת את המאבקים של משפחה אפריקאית-אמריקאית לאורך דורות ובעיקר בתקופת העבדות בארצות הברית, כשגיבורה הראשי היה עבד בשם "קונטה קינטה".

לסדרה הייתה השפעה ניכרת על המודעות של החברה האמריקאית להיסטוריה של המגזר האפרו-אמריקאי ולתרבותו. היא שודרה בלמעלה מ-50 מדינות בין השנים 1977 עד 1980 לאחר שקיבלה 37 מועמדויות לאמי וזכה בתשע, יחד עם גלובוס הזהב, ועוררה תגובות רבות ברחבי העולם. במערב גרמניה למשל, היא עוררה כמה מהדיונים הראשונים על הצגת נושא השואה בשידור גרמני. בישראל הסדרה שודרה בשנת 1978 בערוץ הראשון.