דפנה הראל כפיר, עיתונאית כלכלית באתר 'פואנטה', התראיינה בתכנית 'איפה הכסף?' ב-103FM ושוחחה על העסקה הדרמטית בעולם הסלולר, במסגרתה רכשה חברת סלקום את גולן טלקום בעבור 600 מיליון שקלים.

אם סלקום תרכוש את גולן טלקום אנו צפויים לראות עליות מחירים?
אני חושבת שכן, זה כמעט ודאי שכן. בוא נזכור למה מלכתחילה נדרשת עסקה כזאת, אין מקום בתנאי השוק הנוכחיים לכל כך הרבה חברות. החברות מורידות מחירים ומתקשות להרוויח. התוצאה היא שהן גם לא משקיעות בתשתיות ומאחר שהן נמצאות במצב גרוע, מתבקשת עסקה כלשהי כזאת ומה שיקרה זה שהמחירים יעלו. אנחנו כצרכנים יכולים לקוות שהעלייה הזאת תהיה מתונה יחסית".

אני קצת חושב אחרת, אני לא בטוח שנראה עליות מחירים. עדיין יהיו הרבה שחקנים.
"אני מסכימה איתך שאנחנו כנראה לא נראה השתוללות ויהיה מי שימתן את זה. אבל מי שנבלעת זה גולן טלקום שמציעה את החבילות היותר זולות בהשוואה לסלקום שמקפידה בשנה שנתיים אחרונות להציע חבילות די יקרות".

גולן טלקום פרצה את הדרך להורדת המחירים אבל אחר כך האחרים גם הציעו מחירים נמוכים.
"מי שעוד מציעות חבילות זולות הם רמי לוי ווי פור ג'י".

אבל רמי רוצה שתעשי כרטיס אשראי, הוא לא נותן את זה בחינם.
"לרמי לוי יש כמה אפשרויות, גם מי שלא עושה דרכו כרטיס אשראי יכול למצוא אצלו חבילה זולה. ויש לנו כמובן את ווי פור ג'י שהיא כרגע מחוללת התחרות הכי גדולה בשוק הזה. אגב קשת אולי רוצה לקנות חלק מאקס פון ואקס פון היא בעצם ווי פור ג'י, אז גם פה נשמע אולי כל מני בשורות. אני מאמינה שכן תהיה עליית מחירים מסוימת, לא חדה מאוד".

לא יהיה 300-400 שקלים אבל יכול להיות 90-100.
"נכון. אני רוצה להזכיר לכם שגיל שרון בזמנו אפילו רמז וננזף על הרמיזה הזאת, שצריך לעשות איזה תיקון שיביא את המחירים לאזור המאה שקלים".

נגיד שאכן תהיה עליית מחירים, זה לא מחיר שאנחנו צריכים להיות מרוצים שאנו משלמים אותו כי יהיה שדרוג טכנולוגי?
"כצרכנים יש לנו אינטרס מנוגד. אנחנו רוצים לשלם כמה שפחות אבל מצד שני אם נמשיך לשלם מעט אנחנו נמשיך לפגר אחרי העולם מבחינת פריסת תשתיות. כרגע לחברות אין כסף להשקיע. 
"אני רוצה לציין משהו שמטריד אותי מעבר לעליית המחירים. לפני רפורמת הסלולר היינו במצב בעייתי ברמת השירות והתרבות של הולכת שולל. מבחינת הזאת זה פחות טוב שהתחרות תיחלש, אני מקווה שעדיין נישאר עם שוק שיש בו יותר מ-3 חברות כמו שהיה בעבר. כדי שנוכל להתנייד בקלות בין החברות ושתהיה תחרות לא רק ברמת המחירים אלא גם על השירות". 

וגם על דור 5 שאנחנו מפגרים אחרי העולם בהרבה מאוד.