רון דהן, הסופר שפרסם לאחרונה את 'מתעוררים' פרי עטו, ספר המספר על מיניות מנקודת מבט גברית ובו תובנות רבות, התראיין היום (רביעי) לתכניתן של ציפי רפאלי וטלי עומר ב-103FM וסיפר על מסקנותיו לגבי פורנו, אוננות ועניינים אחרים.

אתה חושב שפורנו מחנך גברים למיניות לא נכונה, זה נכון?
"זה משהו שדיברתי עליו בזמנו עם קובי מידן, מהמונולוגים בספר עולה שפורנו, בהרבה מקרים, הוא המפגש הראשוני של גברים עם מיניות, והוא ממשיך איתם לאורך השנים מגיל מאוד צעיר ועד לבגרות. בהיעדר מתווך אחר, הן מהבית והן ממערכת החינוך או מהחברים, כי גברים לא כל כך מדברים על מיניות במובן העמוק, יוצא שהמחנך הראשי בהרבה מקרים הוא הפורנו. על כן, הדימויים והייצוגים שמתקבעים בפורנו, כפי שאתן בוודאי יודעת, הם שגויים ומעוותים".

לא תמיד, זה תלוי על איזה פורנו אתה מסתכל. יש גם פורנו רך.
"אני משער שגם בפורנו רך וגם הפורנו שהוא סוג של ריאליטי, למרות שלא על זה מדובר כי רוב הגברים שדיברתי איתם היו בגילאי 30+, הייצוגים ברוב הסרטונים של הגברים הם מאוד מעוותים".

אבל גברים תמיד לאורך כל השנים צפו בסרטי פורנו, מה הבעיה?
"העובדה הזאת רק מבהירה באיזה מקום לא טוב אנחנו נמצאים. אני חושב שכל מה שקשור למיניות, הן של גברים והן של נשים, נדרש שם תיקון וריפוי מאוד עמוקים. היחסים עם המיניות של גברים ונשים הם יחסים מורכבים".

גברים לא מדברים על מיניות?
"חשוב לי לציין שאני סופר, אני לא מטפל וזה לא המקצוע שלי, ראיינתי את הגברים מתוך עניין ורצון לבטא את הדבר הזה בספר, כסיפור, כמונולוג. למיטב הבנתי, נשים בינן לבין עצמן, מדברות באופן יותר עמוק, רגשי ופגיע על מיניות, בעוד גברים מדברים על מיניות ברמה ההישגית, הייצוגית והדימוי".

לפי התפיסה הרווחת, אצל גברים מיניות היא עניין פיזי ואצל נשים היא עניין רגשי.
"אני חושב שמה שאמרת נכון על פני השטח, כך התרבות מחנכת את הגברים והנשים. באופן העמוק ביותר, כשמקלפים את השכבה הזאת, מגלים שהפן הרגשי משותף לגברים ונשים".

אבל לגבר יש צורך פיזי, כואב לו. אצל נשים זה לא קיים.
 "אני חושב שבזה שאמרת את זה את בעצם רק מלבה או תומכת במשהו שאני מאמין שרוב הגברים לא יתמכו. ב-20 מונולוגים שכתובים בספר, ועוד כאלה שדיברתי איתם, כולם כולל כולם, הפיזיים יותר, הגבריים, המצ'ואיסטיים והפגיעים, כולם מדברים על הצורך באינטימיות וקרבה. לא על אותו פורקן פיזי שאת מתארת".

גברים מביאים את עצמם לסיפוק ונשים לא, איפה הפן הרגשי שאתה מתאר משתלב?
"מחקרית זה לא נכון, נשים וגברים מאוננים באותו האופן ובאותה התדירות. גוגל יגלה לך את זה ב2 שניות".

על פי הספר שלך, גם גברים חווים תקיפות מיניות.
"נכון, עד גיל 10 בנים ובנות חווים פגיעה מינית באותה תדירות. לאחר מכן, לצערי זה משתנה ונשים נפגעות מינית יותר מגברים. אין ספק שגברים נפגעים מינית, לא פעם ולא פעמיים, ואחרי זה המקרה מלווה אותם עד גיל מאוד בוגר".

בדקנו ומצאנו סקר שהסטטיסטיקות טוענות ש-95% מהגברים, מכל הגילאים, נוהגים לאונן. 45% מהנשים לא מאוננות. אז יש הבדל?
"זה לא אומר שבחורה שמאוננת לא מאוננת בתדירות זהה לזו של הגבר. אוננות זה דבר מאוד חשוב, הן לגבר והן לאישה".