12 יום לפתיחת הקלפיות: מסתמנת חקירה פלילית בעניינה של חברת 'המימד החמישי', שבראשה עמד יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, זאת לאחר שהתפרסמה עליה ביקורת חריפה בדוח מבקר המדינה - כך פורסם הערב (רביעי) במהדורת חדשות 13.

בימים אלה מסיימים בפרקליטות את איסוף הפריטים בחקירת החברה, וככל הנראה יומלץ לחקור פלילית גורמים שעבדו בה, שהציגו מצגי שווא לגורמים במשטרה. העבירה המסתמנת בתיק הזה, אם יימצאו מספיק ראיות, היא קבלת דבר במרמה. עם זאת, צוין כי נכון לשלב זה, אין כוונה לפתוח בחקירה פלילית נגד גנץ בעצמו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר לעקוץ את גנץ בעקבות הפרסומים, ופרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו נכתב כי "זה ערב עצוב למדינת ישראל", זאת בהתייחסות לפוסט זהה, אותו כתב גנץ בעצמו לאחר הגשת כתבי האישום נגד נתניהו.

בתגובה לכך, בכחול לבן מיהרו לפרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלהם, בה נכתב כי "ב-2.3 יהיה ערב שמח. חייבים להתקדם".

כזכור, מבקר המדינה כתש בביקורתו את התנהלותה של חברת "המימד החמישי", שהייתה אמורה לספק כלים של בינה מלאכותית לגורמי מודיעין אזרחיים.

במקביל, דווח במהדורת החדשות של ערוץ 12, כי פרשה נוספת, בה מעורב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובה ישנם חשדות לגבי החזקת מניות בלתי חוקיות.