נגיף הקורונה הקטלני, שהתפרץ בסין, זוהה עד כה ב־25 מדינות בעולם. מדובר בנגיף נפוץ ממשפחת הסארס והמרס – שהם למעשה סוגים שונים של נגיף הקורונה. מקור השם שניתן לו נעוץ בעובדה שכאשר בוחנים את הנגיף במיקרוסקופ אלקטרוני, מתגלה תמונה שמזכירה כתר. משמעות המילה קורונה בלטינית היא כתר. בעבר, הנגיף תקף בעיקר בעלי חיים, כאשר מרבית בני האדם שבכל זאת לקו בנגיף סבלו מהצטננות קלה או בעיות קלות במערכת העיכול, והמחלה חלפה מאליה ללא שום טיפול חיצוני.

הבעיה היא שמדובר בנגיף בעל יכולת גבוהה לעבור מוטציות. ההתפרצות הנוכחית של הקורונה נגרמה בשל מוטציה שהפכה אותו למסוכן יותר מבעבר.

כיום אין תרופה שקוטלת את הנגיף, ולכן נותנים לנדבקים בה בעיקר טיפול תומך; טיפול תומך נשימתי, כמו חמצן, תרופות לשיכוך כאבים ומתן נוזלים למניעת התייבשות. עד כה לא נמצא חיסון לנגיף, אבל מרכזים רפואיים בעולם משקיעים מאמץ רב בניסיון לפתח חיסון. צריך להבין כי מדובר במשימה קשה מאוד, שצפויה להימשך לכל הפחות עוד כמה חודשים.

יש באפשרותנו להגן על בריאותנו, כשבראש ובראשונה עלינו להמשיך ולשמור על כללי ההיגיינה. הם נועדו למנוע הידבקות במחלות נגיפיות שונות, וזה כולל גם את הקורונה. יש להקפיד על רחיצת ידיים, להימנע מנגיעות ללא צורך בעיניים, באף ובפה, ולאוורר חדרים, גם אם בחוץ קר.

ד"ר דנה פלורנטין היא מומחית לרפואת משפחה מטעם שירותי בריאות כללית