חלק מההורים לילדים במעון בירושלים העלו בפני "מעריב" תלונות על תשתית לא ראויה והפקרות בגן המסכנת את שלום הילדים. דאגה עולה בקרב ההורים ממבנה הגן המיושן והמוזנח. בשלושה מתוך ארבעה חדרים יש ריח של עובש והמזגנים לא עובדים באופן תדיר. הם מספרים שהמטפלות מקבלות לעתים את הילדים כשהן לבושות במעיל בגלל הקור השורר שם. פחים לא מפונים בזמן ויש ריח רע בכיתות.

במעון קיים חוסר בכוח אדם. הורים במעון מספרים כי רוב המטפלות לא מגיעות בזמן. ישנן מטפלות שהתעסקו בטלפון בזמן שהן צריכות לשמור על 15 ילדים. בסוף היום חלק מהילדים נשארו בטיטולים מלאים בצרכים שלא הוחלפו. בחודש האחרון הייתה ילדה שיצאה מהמעון מבלי שהצוות החינוכי ישים לכך לב וכן מקרה אחר של ילד שנשכח בשירותים. בתקרית מסוכנת נוספת, אחת המטפלות השאירה חומרי ניקוי רעילים בהישג ידם של הילדים. 

מנהלת המעון, כך נמסך להורים, התמוטטה וכעת אינה בתפקיד. אין הודעה רשמית בדבר מי מנהל את המעון ולמעשה כרגע המפקחת שלו לוקחת את תפקיד ההנהלה בפועל. מטעם המעון ביקשו מההורים לסייע למצוא מטפלת שכן חמש מטפלות עזבו את תפקידן בחודש האחרון, וביום שישי האחרון המעון לא נפתח בשל חוסר בכוח אדם. על כך הודיעו להורים ערב קודם. גם כשהמעון נפתח ההורים מספרים כי אינם תמיד יודעים בידי מי ישאירו את ילדיהם.  השבוע התקיימה ישיבה של המפקחת עם הורי המעון. עד כה פנו ההורים למועצה לשלום הילד, למשטרה, למשרד העבודה ולרשות המעון אך הם טרם קיבלו מענה רשמי מגורמים אלו.

מהמעון נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה כל חשש לפגיעה בביטחון הילדים. כל מקרה יבחן לעומק ויקבל מענה בהתאם. אכן ישנם קשיים בגיוס כוח אדם. משרד הרווחה מכיר את המקרה הנוכחי ולאחר ביקורת שנערכה השבוע במעון קיבלנו דוח חיובי על דרך הטיפול במשבר זה.

"אנו מחפשים כל דרך ולא חוסכים כל מאמץ, לפתרון הבעיות שהועלו. זו הזדמנות לפנות לכל הגורמים, כולל הורי המעון לסייע בייצוב פעילות המעון. לצערנו, חלק קטן מההורים מרחיק בהתנהגות לא מכבדת נשות צוות מעולות שהצלחנו להביא למעון במאמץ. בימים אלה נבחנות מועמדות חדשות לניהול המעון ואנו מקווים כי בקרוב ישוב המעון לפעול באופן תקין". ועד הורי המעון הודיע כי ישתף פעולה עם ההנהלה ומקווה לפתרון.