למרות הטענות החוזרות ונשנות על ההטיה התקשורתית, מרבית הציבור אינו חש בהטיה הזו והוא קשוב לכלי התקשורת, מתוך הצורך הבסיסי להתעדכן בחדשות ובנעשה סביבו. במקרים רבים הציבור הגדול הזה אינו מודע למניפולציה שנעשית בתודעתו, בגניבת הדעת, כאשר עיתונאים ושדרנים מנצלים את כלי התקשורת כדי לפרוש את משנתם הפוליטית, לתמרן את סדר היום בניגוד לעובדות, וליצור מצגי שווא המשרתים את האג’נדה שהביאו מהבית.

התקשורת בישראל מוטה בדרך כלל באופן מובהק שמאלה תוך שהיא מנגחת ללא הרף את הצד שמנגד ויוצרת דה־לגיטימציה לימין. תקשורת שכזו חוטאת בתיווך שקרי ובעיקר פוגעת בציבור המעוניין לשמוע את החדשות לאשורן, עד כמה שניתן (איננו משלים את עצמנו, אי אפשר להיות אובייקטיבי לחלוטין). התקשורת בישראל הולכת ומידרדרת מדחי אל דחי ולעתים מיטשטשים הגבולות בין עיתונות ותועמלנות. ההפרדה הקלאסית והמכבדת בין דעה לידיעה כבר נחשבת למילה גסה, והדיווחים החדשותיים מזוהמים בלי הרף בעמדות המגישים והפרשנים. כל עוד מדובר בהבעת עמדות בשוק השיח הציבורי במסגרת מדור דעות, טור אישי וכיו”ב אין כמובן כל טעם לפגם, אך כאשר מראיינים וכתבים יוצקים אל תוך החדשות עצמן את דעותיהם ותדרוכי המפלגה שהם חפצים ביקרה, מי שיוצא נפסד הם הציבור והתקשורת שמעמדה כמתווכת הוגנת נפגע.

וכך אנחנו נתקלים מדי בוקר וערב בתועמלנים מן השמאל אשר על פי מיטב המסורת מהללים ומרוממים את נשואי סיקורם מן הצד הנכון, בלא שום בסיס ענייני. לציבור מגיעה תקשורת איכותית, מעמיקה והוגנת נטולת תועמלנים משמאל, וגם מימין.

כאמור, מלבד אנשי התקשורת, ומלבד מיטיבי לכת בטוויטר ובפייסבוק, רבים בציבור אינם מודעים מספיק להפיכתם לקהל שבוי המוזן בדיסאינפורמציה ובפייק ניוז. איזה מסכנים הצופים, המאזינים והקוראים המתבוססים בבוץ התעמולה, שסבורים כי הם מקבלים חדשות אמת, אך למעשה מישהו משחק ומטפלל את תודעתם, והם נתונים לחסדי האג’נדה של אותם “עיתונאים”.

זה עשרות שנים שהתקשורת בישראל מוטה שמאלה, מנסה לקבוע סדר יום שקרי ומדיר, סותמת פיות וחוטאת לאמת. השיטה היא העלמה והצפה. תועמלני השמאל מתמחים בהעלמה פושעת של ידיעות ודיווחים שאינם משרתים את עמדותיהם הפוליטיות ובהצפה זדונית של אייטמים נגד הימין. 

כדי לתקן את האנומליה הזו אנו צריכים כמה שיותר כלי תקשורת חופשיים והוגנים שינסו להציג את התמונה האמיתית. כדי להשיב את אמון הציבור בתקשורת יש להקפיד על סיקור הוגן ודיווחים מאוזנים ולהשאיר את העמדות והדעות לטורים האישיים למדורי הדעות, ולפובליציסטיקה. במקום מניפסטים פוליטיים הבו לנו יושר אינטלקטואלי, במקום אג’נדות תנו לנו דיווחים אמיצים והוגנים שנותנים ביטוי גם לעמדת האחר. תתעלו על עצמכם.

ובתווך נמצאים עיתונאים ושדרים רבים העושים את מלאכתם נאמנה, מקצוענים רהוטים, חדי אבחנה וניתוח, שקולם נבלע בהמולה המתלהמת, משום שהם, בניגוד לאחרים, אינם תועמלנים. לציבור מגיעה עיתונות אטרקטיבית, מעניינת, מרתקת אך מכבדת יותר.