האגודה למען הלהט״ב יצאה היום (חמישי) בקמפיין הארצי הגדול ביותר שיזמה הקהילה הגאה בישראל, המציג משפחות גאות מגוונות תחת המסר ״משפחה ישראלית גאה״, לקראת יום המשפחה. בין המשפחות בקמפיין, יקחו חלק גם ינאי פרישר גוטמן עם בנו רוי והפזמונאי נעם חורב עם בן זוגו. 

הקמפיין עולה בהמשך לקמפיין של מפלגת נעם נגד להט״בים (״שהבן שלי יתחתן עם אשה- ישראל בוחרת להיות נורמלית״) ולאמירותיו של שר החינוך רפי פרץ וכולל מאות שלטי חוצות שיתלו ברחבי הארץ, כולל בנתיבי איילון, באותם האזורים בהם פורסמו השלטים של מפלגת נעם. 

באגודה למען הלהט״ב קוראים לציבור הרחב לקחת חלק פעיל בקמפיין ולשתף ברשתות החברתיות תמונה של משפחתם עם התיוג ״משפחה ישראלית גאה״. בקהילה הגאה דורשים מהממשלה הבאה לתקן את חוק האימוץ וחוק הפונדקאות, להכיר בהורות משותפת ולהשוות את אופן הרישום של הורים מהקהילה הגאה וילדיהם לאופן הרישום של הורים סטרייטים וילדיהם.

מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב, אוהד חזקי: ״כל משפחה בישראל היא חלק מהחברה הישראלית וזה לא משנה אם מדובר באמא ואמא, אבא ואבא או אמא ואבא. דווקא בתקופה שבה אנחנו נחשפים לאמירות קשות ומסיתות מצד מפלגות ושרים בממשלה, אנחנו גאים וגאות לחגוג את מי ואת מה שאנחנו. לכולנו מגיעה הזכות להיות הורים, לגדל ילדים ולהקים משפחה, בכל מקום במדינה שלנו. נמשיך לקדם את המאבק לשיוויון עד שנגיע לשם״.

ינאי פרישר גוטמן שמשתתף בקמפיין: ״הבן שלי רוי הוא האושר שלי ואני לא יכול לדמיין את חיי בלעדיו. כדי להביא אותו לעולם, אמיר ואני עברנו תהליך מפרך, חוצה יבשות, עד שזכינו להיות הורים. לא כל המשפחות שרוצות ילדים יכולות להרשות לעצמן תהליך כזה, אבל לכולם מגיע את האושר הזה- להיות הורים. רק שיוויון זכויות אמיתי יביא שינוי אמיתי ויאפשר למשפחות רבות להגשים את החלום הזה. אמיר ואני לחמנו למען שיוויון זכויות. אחרי האסון שקרה וכדי להנציח את זכרו ופועלו של אמיר, הקמנו לזכרו את עמותת 'לנצח נשאר'. יחד, בשיתוף האגודה למען הלהט״ב, נעשה הכל כדי להעלות את המודעות, לשנות את השיח הציבורי ולהגיע לשיוויון זכויות אמיתי - כי לכולם מגיע להיות הורים״.