גננת ושלוש סייעות בגן ילדים עירוני הושעו מהעבודה לאלתר לאחר שאמש בחדשות ערוץ 12 נחשפה קלטת שבה נשמעת הגננת כשהיא מדברת בבוטות כלפי הילדים, מאיימת עליהם בהרעבה ונוהגת כלפיהם ביחס משפיל ובוטה. פרסום הדברים הוביל לחרדות בקרב ההורים שבמשך שעות ארוכות תהו האם מדובר בגן של ילדיהם.

במהלך הלילה שקדו בכירי העירייה בניסיון לאתר את זהותו של הגן, ואכן בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו למקום ראש העירייה רמי גרינברג, ממלא מקום ראש מינהל חינוך רון כץ מנהלת אגף גני הילדים בעירייה ד"ר מיכל אונגר והמפקחת מטעם משרד החינוך כדי לאמוד מקרוב אחר הדברים.

כבר בפגישה הודתה הגננת בטענות שהושמעו כנגדה ומשרד החינוך הורה על השעייתה המיידית מהעבודה. ראש העירייה, שרואה את המקרה בחומרה רבה הנחה להשעות גם את צוות הסייעות בגן ולהעמידן לשימוע וזאת מפאת העובדה שידעו על הדברים ונמנעו מלדווח. 

גרינברג הנחה את מנהל אגף הביטחון בעירייה, יריב סנדלון, להגיש תלונה במשטרה כנגד הגננת וצוות הגן, ובנוסף העביר הנחיות ברורות לאגף גני הילדים בעירייה כשהוא מבקש לקיים באופן תכוף ביקורות פתע בגני הילדים, לקבוע נוהל קיום שיחות אישיות עם הסייעות על מנת ללמוד מהן באופן תדיר על הנעשה בגן וכן לחדד אצלן את הציפיות הנדרשות מעצם תפקידן.

עוד הוציא ראש העירייה אגרת לסייעות ולגננות בגני הילדים שבה הוא עמד על הציפייה שלו כראש המערכת ושל העירייה ומינהל החינוך מסייעות האמורות לשמש כביכול מגן הביטחון לילדים.

בעירייה מבהירים כי מדובר באירוע חריג מעצם התרחשותו שכן מערכת החינוך וגני הילדים בעיר זוכה להכרה והערכה רבה במשך השנים על פעילותה ומקצועיותה. זוהי התנהגות פסולה המהווה בבחינת תפוח אחד רקוב בשק" אמרו לנו גורמים בעירייה. במקביל לטיפול הראשוני, השירות הפסיכולוגי ילווה את ההורים ויתן להם מענה ככל שידרש. בנוסף, הרשות תקדם הליכי פיקוח ובקרה שיבוצעו באמצעות ביקורי פתע בגני העיר.

ראש העירייה רמי גרינברג מסר: "מדובר במקרה חמור מאד שמטופל במלוא החומרה על ידי הרשות ומשרד החינוך. אנו מוקיעים את ההתנהגות של הגננת כפי שנשמעה בהקלטה המדוברת, ומציינים כי זהו מקרה יוצא מן הכלל אשר אינו מעיד על הכלל. האירוע המדובר אינו מאפיין את החינוך האיכותי הרווח בגני הילדים בעיר וחשוב לציין כי צוותי החינוך בעיר הם מהטובים שיש. לאורך כל השנה יש לנו ערוצים פתוחים עם ההורים, מעגלי שיח, ׳ימים פתוחים׳ ועוד ואנו פועלים  בנחישות בכל מקרה המגיע לפתחנו. אנו נפעל בשיתוף משרד החינוך, ההורים וגורמי המקצוע על מנת לתת לילדים ולהורים מענה מקצועי ונלווה אותם בתקופה הקרובה. בשלב זה ננקטו צעדים מידיים להחלפת הגננת והסייעת. כמו כן כדי למנוע את הישנות המקרה, הרשות תדאג להקמת צוות יעודי אשר יסייר בגני הילדים בעיר ויבוצעו ביקור פתע. בנוסף, צוות הגנים בעיר יגיעו במהלך השנה לשיחות חתך במנהל החינוך. אנו נעשה כל שניתן כדי לשמור על ביטחונם הפיזי והנפשי של ילדי הגנים בעיר".