שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע היום (חמישי) על פתיחת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית לישראל. ההודעה הועברה באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, זאת בעקבות הסרת החרם מהצד הפלסטיני על מגדלי הבקר הישראליים. 

בשיחות שניהלו אלוף כמיל אבו רוקון וראש המנהל האזרחי, תא״ל רסאן עליאן, עם גורמים ברשות הפלסטינית, יחד עם שר החקלאות צחי הנגבי, סוכם כי הרשות תסיר את חרם העגלים שהחל בחודש ספטמבר 2019, ובהתאם, יבוטלו ההגבלות שהטיל השר בנט על יחסי המסחר בין הרשות לישראל. 

כזכור, השר בנט הורה בתחילת החודש על ייבוא תוצרת חקלאית מהרשות . זאת, בתגובה כאמור לחרם שוטל מצידה לפני כארבעה חודשים.עוד הודיע אז בנט כי הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף במיל’ אבו רוקון, לעצור באופן מיידי את יבוא התוצרת החקלאית מהרשות לישראל.

ישראל תאסור, החל מהיום (ראשון), לייבא תוצרת חקלאית מהרשות הפלסטינית. זאת, בתגובה לחרם שהטילה הרשות כבר לפני כארבעה חודשים על רכישת בקר ממגדלים ישראלים.

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע כי הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף במיל’ אבו רוקון, לעצור באופן מיידי את יבוא התוצרת החקלאית מהרשות לישראל.

במשרד הביטחון ציינו כי החלטתו של בנט התקבלה לאחר חודשים של נסיונות חוזרים ונשנים של מערכת הביטחון לפתור את משבר העגלים, שהוביל לפגיעה קשה ומתמשכת בסקטור מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף.

מגדלי הבקר התריעו אז כי מאות משקים המגדלים עגלים עלולים לקרוס, וכ־2,000 עובדים יאבדו את פרנסתם. בחודשים האחרונים, מגדלי הבקר מחאו על כך ודרשו שישראל תביא להפסקת החרם. בין היתר, הם חסמו מעבר סחורות לרשות ולפני כשבועיים והפגינו מול ביתו של בנט ברעננה, כשהם מניפים שלטים: “החקלאים נחנקים”.