למרות שהממשל האמריקאי ואף ממשלות באירופה התנגדו לכך מספר פעמים בעבר, הודיע היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על אישור בנייה בשכונת גבעת המטוס והוספת 2,200 יחידות דיור בשכונת הר חומה בירושלים, שתי שכונות שהיו במשך שנים רבות במחלוקת בעקבות הימצאותן מעבר לקו הירוק.

"כירושלמי מגיל יומיים וכראש ממשלת ישראל, יש לי היום בשורה ענקית", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנחנו מוסיפים עוד 2,200 יח"ד להר חומה שמאחוריי. הקמתי את השכונה הזאת ב-1997 כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, נגד התנגדות של כל העולם. יש פה היום כמעט 40,000 תושבים ועכשיו אנחנו מוסיפים עוד 10,000 תושבים. הר חומה כאן תהיה עם 50,000 תושבים כמו עיר בינונית בישראל, רק שכונה אחת בירושלים".

"אבל הבשורה היותר ענקית זה שהיום אישרתי גם את הבניה ב"גבעת המטוס", שנמצאת כאן מאחורי הגבעה הזאת", המשיך ראש הממשלה. "פירוש הדבר עוד 4,000 יחידות דיור, 1,000 לתושבים הערבים של בית צפפה ו-3,000 לתושבים היהודיים. דו קיום בשלום בירושלים, ירושלים מתחברת ונבנית, אנחנו מחברים את כל חלקיה בירושלים המאוחרת, הסרתי את כל המגבלות, והנה ירושלים נבנית תחתינו".

מראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נמסר: "זוהי בשורה גדולה לעיר ובעיקר למשפחות הצעירות. זו התגשמות משימתי כראש העיר ירושלים, וסגירת מעגל יחד עם ראש הממשלה שבשנת 1998 הכריז על הקמתה של שכונת חומת שמואל. אז, זכיתי להיות מנכ"ל משרדו. אני מודה לראש הממשלה, בינימין נתניהו, על ההובלה,  התמיכה, ומימוש אחדותה של בירת ישראל, ירושלים. אני גאה שהגענו לעת הזו של הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".