עכשיו מתברר מדוע התנגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט בכל כוחו למינויו של דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה. "זה מה שיכול להיות כאן אחרי הבחירות", אמר אתמול בלילה ל"מעריב" גורם אכיפה בכיר, "פרקליטות פוליטית שפותחת בחקירות נגד מי שהשלטון מסמן. קיבלנו עכשיו המחשה בשידור חי למציאות שאליה אנחנו עלולים לקום מחר בבוקר".

"זה שידור חוזר של פרשת בר־און-חברון", אמר אתמול בכיר בכחול לבן, "שר משפטים שהוצנח למערכת ממנה מ"מ פרקליט מדינה ושבוע אחרי מינויו מספק את הסחורה ומחליט לפתוח בחקירה פוליטית".

על פי גורמים בכירים במפלגה, מדובר במהלך שקוף שהתרחש בעת שהותו של מנדלבליט בחו"ל. ידיו של היועץ כבולות, הוא לא יכול למנוע את פתיחת החקירה ולכן הבהיר אתמול שהוא אינו מעורב בה. "זה שקוף וברור", אומרים בכחול לבן, "כל זה קורה כשהיועץ המשפטי בחו"ל ודקה לפני הבחירות".

מנדלבליט, שמסתייג מהחלטתו זו של עו"ד דן אלדד, לא יכול להתערב בה בשלב זה והיא לא על שולחנו מכיוון שאין כרגע אישי ציבור חשודים. לאור המצב, היועמ"ש הסתפק בהודעה סתומה שלפיה הוא כרגע לא מעורב בחקירה ועוקב אחר ההתפתחויות. "עד שיתבררו הדברים נהיה כבר אחרי הבחירות", אומרים בכחול לבן, "כך זורים חול בעיני הציבור ומייצרים גזירה שווה בין נאשם בשלושה סעיפי אישום חמורים למי שעדיין לא נחקר כלל".

הטור המלא של בן כספית מתפרסם הבוקר ב"מעריב סופהשבוע"