לאחר שהרמטכ"ל, אביב כוכבי, החליט לעכב את קידומו בשנה ולהוסיף נזיפה לתיקו האישי, זאת בשל אחריותו הישירה למדור החרדים בצה"ל, לידי "מעריב" הגיע מכתב של אל"ם ג' לפקודיו. המכתב מגיע בעקבות פרסום מסקנות ועדת האלוף במיל' רוני נומה בנוגע לגיוס החרדים בצה"ל והכשלים החמורים שמצא.

אל"ם ג', שהיה בתפקידו הקודם ראש ענף התכנון באכ"א והיום מכהן כראש מחלקת משאבי האנוש באגף המודיעין, כתב לפקודיו באמ"ן: "הוועדה מצאה כשלים בספירה ובדיווח על הנתונים גם בתקופה שבה מדור החרדים היה תחת פיקודי. כראש המערך שלכם חשוב לי לציין בפניכם שכעת אני מבין שטעיתי. טעיתי בכך שבזמנו לא מימשתי את אחריותי עד תום, לא בדקתי לעומק את הדיווחים שהועברו על ידי פקודיי ולא הבנתי שישנם ליקויים וכשלים באחד המדורים בענף שעליו פיקדתי. חשוב לי להבהיר שנהגתי ביושר ובמקצועיות כפי שראיתי לנכון".

קצין בכיר אמר על המכתב: "לכאורה מדובר בקבלת אחריות, אבל למעשה זו דוגמה מצוינת למכבסת מלים. איך אפשר לכתוב שלא הבנת שיש ליקויים וכשלים במדור שעליו אתה מפקד באופן ישיר אם הוועדה מצאה בדרך תמרורי אזהרה רבים כל כך? איך אפשר לטעון כי בזמן אמת פעלת במקצועיות, כשמתברר שלא התקיים תהליך בקרה על הנתונים בשנים האחרונות?".

בתוך צה"ל נשמעה ביקורת מצד קצינים בכירים על מסקנות הוועדה: "אין ויכוח על כך שהאלוף רוני נומה והוועדה עשתה עבודה רצינית ויסודית, אך יש חוסר הלימה בין הכשלים החמורים והפגיעה באמון צה"ל כתוצאה מהתרשלות שנמשכה לאורך זמן רב לצעדים הפיקודיים שננקטו".

"בסוף צריך לזכור", אמר אחד הקצינים, "כי תקלות יכולות להתרחש לכולנו, ובצה"ל, בצדק, אין תרבות של עריפת ראשים כפתרון לכל דבר, אבל במקרה הזה מדובר בליבת העיסוק והתפקיד של אגף כוח אדם, זו אינה תקלה נקודתית אלא ביטוי לכשל מערכתי עמוק, המצביע על בעיה קשה ועמוקה הרבה יותר בתפקוד האגף ולמי שעומד בראשו. אם באכ"א מנהלים בחובבנות קשה נתונים שמועברים לדרג המדיני, מה זה אומר על תחומים אחרים הקשורים לניהול נתוני כוח האדם בצה"ל".