שם: אדם איכר

תפקיד: מנכ"ל חברת "Equalweb" וסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת "נגיש בקליק"

מצב משפחתי: נשוי + 3

מסלול מקצועי:

בדומה לצעירים ישראלים רבים אחרי צבא, כשהייתי כבן 21, עבדתי כשנה במכירות בארה"ב. לאחר שובי ארצה, התחלתי בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים. בסיום הלימודים התקדמתי בשרשרת הניהול לתפקיד מנהל מכירות וסמנכ"ל שיווק ומכירות בכמה חברות. בחמש השנים האחרונות אני משמש סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת נגיש בקליק. לפני כשנתיים הקמנו את חברת Equalweb, העוסקת בהנגשת אתרי אינטרנט לגולשים עם מוגבלויות, ואני משמש בה בתפקיד מנכ"ל.

עשייה משמעותית בשנה האחרונה:

לאחר שהצלחנו לבסס בהצלחה את המוצר בשוק הישראלי (מעל ל־70% מחברות האנטרפרייז בישראל הן בין לקוחותינו), התמקדתי בשנה האחרונה בהחדרת המוצר לשוק האמריקאי. את אותה הצלחה שאנו חווים בארץ אני רוצה לשכפל בארה"ב. זו משימה לא פשוטה ומאתגרת, אבל אנחנו בדרך הנכונה.

העצה הכי טובה שקיבלתי:

"תעשו כפי יכולתכם ותרבו לשגות". הרצון להימנע מטעויות הוא רצון טבעי ואנושי, אך באותה נשימה הוא עלול גם לסרס, כי הוא מקדש את המושלמות במקום את הפעולה. הדרך לכל יעד ולכל הצלחה רצופה בלקחים מהטעויות שהובילו לאותה הצלחה. דרך פעולה אחת נכונה ומוחלטת לא קיימת: ייתכן שמה שהיה נכון להיום, יהיה טעות ליום המחר. 

העצה הטובה ביותר שנתתי:

אני מאמין במתן תחושת שייכות ומשמעות לעובדים. אחד היסודות ההכרחיים להצלחת חברה הוא אמונת עובדיה בערכי החברה ובמוצריה. בעסקים, ובעיקר בסטארט־אפים בתחילת דרכם, האמונה של העובדים בערך החברה היא פקטור חשוב מאוד. 

ספורט:

לקלח את הילדים זה נחשב? אני מתאמן פעם־פעמיים בשבוע במכון כושר, אני עצלן בכל מה שקשור לספורט ואין לי הרבה זמן פנוי. אשתי מנסה לשכנע אותי להצטרף אליה לריצות.

ספר: 

"המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה מאוחרת".

בילוי:

במסעדה טובה עם אשתי, או ברביצה לצידה על הספה בסוף היום, לאחר ששלושת ילדינו נרדמו. אשתי היא החברה הטובה ביותר שלי.

סיפוק:

מכירה גדולה ללקוח גדול. ולהגיע הביתה, לפתוח את הדלת ולראות את שלושת הילדים רצים אליי ומחבקים אותי.

פחד:

מאז שהפכתי להורה הפחד הגדול ביותר שלי הוא חשש לבריאות ולביטחון ילדיי. 

אובססיה:

אולי חשק תמידי לשוקולד מריר ולאבוקדו.

פירגון: 

אני רוצה לפרגן לאשתי, יעל איכר שגיא, עורכת דין מוכשרת וחדה כמו תער, העובדת במשרד מוביל, ותיק ויוקרתי בתחום דיני המשפחה. 

שעות פנאי:

אין לי רבות. גם שאני מגיע הביתה אני עובד הרבה, אבל אני באמת משתדל שכל שעות הפנאי שלי יוקצו למשפחה. זה מאוד חשוב לשמור על איזון בין חיי משפחה טובים לעבודה.

מעורר השראה:

אנחנו ה־Startup Nation, וזה מעורר השראה אדירה בעיניי. מדינת ישראל היא מדינה צעירה וקטנה, רוויות מלחמות ועימותים ביטחוניים מיום הקמתה - ולמרות נתוני פתיחה לא מעודדים, היא המדינה שמייצרת את המספר הרב ביותר של סטארט־אפים ביחס לגודלה, יותר מכל מדינה אחרת בעולם.