פרשת "המימד החמישי": מטעם ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, נמסר היום (שישי) בהמשך לפרסומים שונים אודות דברים שנאמרו כביכול מפי "מקורבים" לו, לפיהם היועמ"ש לממשלה פועל ממניעים פוליטיים, כי "מדובר בפרסומים שקריים, הן ביחס לתוכנם והן בייחוסם. הדברים מעולם לא נאמרו ע"י אלדד, לא מטעמו ולא על דעתו, והם אינם כלל מבטאים את השקפתו".

עוד נמסר בהודעה: "אנו מזהירים מפני הסתמכות על מידע בלתי מוסמך ועל פרסומים אנונימיים המצטטים גורמים עלומים. מ"מ פרקליט המדינה מדגיש כי הוא והיועץ המשפטי לממשלה פועלים תוך אמון והערכה זה לזה ונחושים לעבוד יחד למען המדינה, שלטון החוק בה, ועצמאות מערכות האכיפה".

כזכור, אתמול הודיע אלדד כי הוא ממליץ להעביר את נושא החשדות בעניין "המימד החמישי",  חברת התוכנה שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, עמד בראשה, לחקירה פלילית, שתבוצע על ידי משטרת ישראל, לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו  בפרקליטות. זאת לאחר שאלדד הוסמך לטפל בתיק רק זמן קצר לפני כן, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהודיע כי "בני גנץ אינו חשוד בפרשה".

בני גנץ נשאל בנושא בכנס לישראלים דוברי רוסית בתל אביב, ואמר כי "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד. ב-17 במרצ ראש הליכוד נתניהו יישב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק". במקביל, פורסם לראשונה ב"מעריב" כי ניצב יגאל בן שלום, ראש לה"ב 433 במשטרה, יהיה אמון על קבלת ההחלטה בשאלה איזו יחידה במשטרה תנהל את החקירה בנוגע לפרשה.