יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה נפגש היום (שישי) ברצועת עזה עם השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. הם דנו בדרכים לספק הקלות נוספות לתושבי הרצועה והסכימו על העברת כספי בסך 12 מיליון דולרים ל-120 אלף משפחות נזקקות, תמיכה בחתונת 500 צעירים שמתקשים להתחתן או מבוגרים ומיליון דולר לשיפוץ בתי עניים.

נושא נוסף שעלה בשיחתם הוא העברת מיליון דולר לתמיכה בבוגרי אוניברסיטאות, כדי שיוכלו להנפיק את התעודות שלהם. מלשכתו נמסר עוד כי "מנהיג חמאס ברצועה והשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי דנו בקו הגז לייצור חשמל". זו הפעם השנייה בלבד בה מדובר בפעם השנייה בלבד בה מתפרסם תיעוד של סינוואר בתקשורת בשלושת החודשים האחרונים.

הופעתו מתרחשת ימים ספורים לאחר הדיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", לפיו המשלחת המצרית שביקרה בשבוע שעבר בישראל וברצועת עזה - הגיעה כדי למנוע מישראל להתנקש בשני בכירים מארגון הטרור, שמתנגדים להסכם הרגיעה במתכונתו הנוכחית. על פי הדיווח, אחד מיעדי ההתנקשות של ישראל היה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. המקורות סיפרו לעיתון כי ישראל יעד נוסף של ישראל היה מרוואן עיסא, מי שנחשב למפקד בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס, ותומכו הגדול של מנהיג חמאס. המקורות מסרו כי ישראל רואה בשניים כאחראיים להסלמה ברצועה, ולכן רצתה לחסלם.