ח"כ גבי אשכנזי התראיין היום (שבת) לרינה מצליח באירוע שבתרבות בכפר סבא והתייחס למצב בסקרים: "אנחנו מציינים השבוע שנה לכחול לבן. המפלגה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. מבחירות לבחירות נתניהו נחלש. אנחנו מתחזקים. אני מסתובב בכל הארץ – הציבור רוצה שינוי. הם רוצים ראש ממשלה נקי וערכי ולא ראש ממשלה ששקוע בכתבי אישום מהחמורים ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל".

בהתייחסו להקמת ממשלה אמר אשכנזי: "נתניהו מציג גרפים ומספרים – אבל לא יכול, כבר שלוש פעמים – להציג ממשלה. כחול לבן יכולה להקים ממשלת אחדות מחר בבוקר - ללא נתניהו. הבחירות האלו שונות – מחשוד – נתניהו הפך לנאשם. יום אחרי השבעת הכנסת, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, יתיישב ראש ממשלה על ספסל הנאשמים. אף אחד, גם לא בליכוד, לא חושב שאת המדינה הזו ניתן לנהל מבית המשפט. אנחנו נרכיב ממשלה. נתניהו ילך לטפל במשפט שלו. אנחנו מדברים עם כולם, כולל בבלוק. את מה שהם אומרים – נשאיר בתוך החדר. נתניהו לא רוצה אחדות. נתניהו רוצה 61. בשביל החסינות. ההתגברות, החוק הצרפתי. אנחנו מונעים את הדבר הזה. זה לא יקרה".

גבי אשכנזי. צילום: גילי יערי, פלאש 90
גבי אשכנזי. צילום: גילי יערי, פלאש 90

בנוגע לעזה אמר אשכנזי: "אזרחי ישראל, וגם בליכוד, מעדיפים לראות שלושה רמטכ"לים בקבינט, על פני סמוטריץ' ופרץ. היה מטריד לראות את נתניהו מתאר מה היו השיקולים שלו למנות את שר הביטחון, קודש הקודשים של מדינת ישראל. "בנט רצה ללכת עם גנץ אז מיניתי אותו". אפילו הליכודניקים לא צוחקים. זה מזעזע. זה בדיוק ההשחתה שהגענו אליה. סוחרים בתפקידים הכי חשובים כאתנן פוליטי. את זה נחליף".

בשאלת ההכרעה בבחירות אמר: "לא יכול להיות ש-100 אלף ישראלים היו בחו"ל בבחירות הקודמות. על מדרונות הסקי באירופה יש מנדט. מי שרוצה שינוי, מי שרוצה לראות מדינה אחרת, מי שרוצה לראות מדינה שילדינו ונכדינו יהיו גאים בה – שילך להצביע".

ח"כ אבי ניסנקורן התארח בשבתרבות בחדרה ואמר כי ההכרעה בבחירות תגיע רק במקרה של פער משמעותי בין כחול לבן לליכוד: ״לנתניהו אין סיכוי להגיע ל-61, הוא לא יהיה יותר ראש ממשלה קבוע בישראל. ביבי יודע את זה ולכן הוא מעוניין בסיבוב בחירות רביעי. אם יהיה פער משמעותי בינינו לבין הליכוד כולם יבואו למשא ומתן איתנו, כולל בנט ושקד״.

עמיר פרץ נגד כחול לבן: "מצג השוא שנקרא 'המפלגה הגדולה' כשל"

ח"כ עמיר פרץ אמר היום בכנס פעילים בסכנין: "המציאות מוכיחה כי מצג השוא שנקרא "המפלגה הגדולה" כשל. לא משנה כמה מנדטים יהיו ל'כחול לבן' יותר מהליכוד. זו מערכת הבחירות השלישית אליה ישראל מובלת בגלל המסר השגוי הזה. גודל הגוש הוא שקובע, ואנחנו, העבודה גשר מרצ, הנאמנים המובהקים ביותר של גוש המרכז שמאל".

עוד אמר פרץ: "ככל שנהיה גדולים - נבטיח כי הממשלה הבאה תהיה ממשלת שינוי ותקוה ולא ממשלת ימין, ממשלה עם מצפון חברתי ומצפן מדיני, ממשלה שתחליף את נתניהו, אך בעיקר את המדיניות של נתניהו".