30 תלמידים בכיתה ח' מבאר שבע שהו בקרבת קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית שביקרה בישראל ושתשעה מחבריה לקו בנגיף הקורונה. עופרה פרוינד, מנהלת בית הספר, שוחחה הבוקר (ראשון) עם אילה חסון וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM על המצב. פרוינד סיפרה על תחושותיהם של התלמידים, ההורים, וצוות בית הספר הנמצאים בימים אלה בבידוד. 

גולן: עופרה שלום בוקר טוב, מה שלומכם?
"בוקר טוב. אנחנו בסדר ברוך השם. התכנסנו עכשיו ההנהלה המצומצמת ופסיכולוגית בית הספר לפתוח את הבוקר להיערך, לקבל את כל העדכונים מכל הערב עד השעות המאוחרות".

אילה: איפה התלמידים פגשו 9 תיירים מקוריאה הדרומית?
"במקרה של התלמידים שלנו הם היו בסיור של"ח, תלמידי שכבת ח', 2 כיתות כ-30 תלמידים, במסלול גן לאומי תל שבע הם צעדו מאחורי הקבוצה הזו כ-30-20 מטר אחריהם. הם לא באו איתם במגע, בטח לא מגע ממושך. המורה לשל"ח דיווח שהם הלכו אחריהם 30-20 מטר כך שמגע ישיר איתם לא היה".

גולן: מי דיווח לכם שהתלמידים עלולים להיות בסכנה?
"אנחנו הבנו שאנחנו בבעיה בשבת כאשר משרד הבריאות בעצם מקבל את ההודעה שהקוריאנים שהגיעו לארץ לקו במחלה, ולכן מן הסתם הם מאתרים כל המקומות שבהם היו בארץ. בין יתר המקומות עולה המסלול שהתלמידים שלנו שהו בו".

אילה: אמרו אתמול במשרד הבריאות שמי שלא שהה רבע שעה קרוב לאותם דרום קוריאנים לא צריך לדאוג. את מרגישה שיש דאגה אצל ההורים או אצל הילדים?
"אני מבינה את הרוח, אני מבינה שההנחיה היא הנחיה מניעתית בלבד. מדובר גם בארבעה אנשי צוות שלנו, שניים מתוכם שהיו מצוננים כבר בשבוע שעבר דיווחו למשרד הבריאות, הם נשאלו על התסמינים, האם חשים בתסמינים מסוימים, וברגע שאמרו שכן הם התבקשו ללכת להיבדק ונשלחו חזרה לביתם לשהות גם הם בבידוד. כרגע ארבעה אנשי צוות נמצאים בבידוד ו-30 תלמידים שלנו".

גולן: כמה זמן עליהם להימצא בבידוד?
"עד יום חמישי".

גולן: מישהו מהתלמידים שלא היה חולה לפני הטיול גילה תסמינים מסוימים אחריו?
"לא. יש תלמידה אחת שדיווחה שלא חשה בטוב, נשלחה אתמול להיבדק ונשלחה לביתה עם אותן הנחיות ששאר התלמידים קיבלו".

אילה: שלום חגית, בנך גם היה בסיור עם הדרום קוריאנים? 
"הוא היה בסיור יום לפני כן. הוא כן תלמיד כיתה ח' שלומד בשכבה". 

גולן: שלחת אותו לבית הספר היום?
"היום לא שלחתי אותו לבית הספר, למען האמת הוא החליט שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר, כי הם עשו עבודת חקר בבית ספר על הקורונה כמה שבועות לפני כן וזה חשש טבעי".

אילה: מה המסקנה המרכזית שעלתה מהעבודה שהכינו?
"יש היסטריה עולמית על הסיפור של הקורונה, אני חושבת שמכורח המציאות, הדברים, התקשורת והרעש החדשותי".

אילה: עופרה פרוינד, זה מקובל עלייך שתלמידים מודאגים לא יבואו כי הם חוששים?
"אני חושבת שזה טבעי, אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להרגיע, אנחנו מתכנסים כדי להרגיע את המעגל הראשון וגם את המעגל השני. אני חייבת לומר שגם מורים מבוגרים קצת חוששים. אנחנו מכנסים את כל חדר המורים, אנחנו עובדים על פי מעגלים, מעגל ראשון מטופל בצורה מסוימת והמעגל שני של המורים ושל התלמידים הנוספים, כמו חגית ובנה. אני לא הייתי לוחצת כרגע, אבל לא נשארת אדישה ומנהלת את זה ומגיבה".