פאניקה באיטליה: חולת סרטן מבוגרת מתה בעיירה מזרחית למילאנו, כך נמסר היום (ראשון) מגורמים במדינה. כך עלה מספר מתים במדינה כתוצאה מהנגיף לשלושה. על פי הדיווחים, מאז יום שישי דווח למעלה מ-130 מקרים חדשים של קורונה. 

מוקדם יותר היום, עלה מספר הקורבנות בקוריאה הדרומית לחמישה, מה שהוביל את הנשיא, מון ג'יה אין, להודיע כי ממשלתו תעלה את רמת הכוננות למחלה לגבוהה ביותר, זאת במטרה להתמודד עם העלייה הדרמטית במספר החולים במדינה. במקביל, ביפן דווח כי אדם שלישי ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" מת לאחר שנדבק בנגיף.

מאז אתמול נדבקו עוד 123 בני אדם במדינה בקורונה, ומספרם עלה ל-556, כאשר מספר הקורבנות, כאמור, הגיע כבר לחמישה, כך על פי נתוני הרשויות בסיאול.בתוך כך, גם באירופה נמשכת העלייה במספר הנדבקים, כאשר באיטליה, שם זוהו עד כה 80 חולים, דווח על מותם של שני בני אדם נוספים. הרשויות בשני האזורים המרכזים שבהם התפרץ הנגיף, לומברדיה ו-ונטו, בוטלו אירועי ספורט, כולל שלושה משחקי כדורגל בסריה א, והוחלט על ביטול הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות.  

נחיתת מטוס מקוריאה הדרומית בנתב''ג (צילום: דוברות מד''א)
נחיתת מטוס מקוריאה הדרומית בנתב''ג (צילום: דוברות מד''א)


כזכור, תשעה חולי קורונה בקוריאה הדרומית שבו לאחרונה מטיול בן שמונה ימים בישראל. על פי דיווח ב-BBC, הם השתתפו בטיול שאורגן על ידי הכנסייה הקתולית שלהם ושהו יחד עם 77 בני אדם נוספים. בעקבות כך משרד הבריאות פתח בחקירה לאיתור המגעים של קבוצת התיירים.

30 תלמידי כיתה ח' מבאר שבע ושלושה מורים, שטיילו בתל באר שבע במקביל לביקורה של הקבוצה הדרום-קוריאנית במקום, הונחו להישאר בבידוד. גם 20 עובדי רשות הטבע והגנים שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הדרומית הונחו להשאר בבידוד ביתי עד ה-26 בפברואר. בנוסף, נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

רשות האוכלוסין וההגירה מנעה אתמול כניסת תיירים מקוריאה הדרומית שנחתו בנתב"ג בטיסה מסיאול. הישראלים שיהיו על הטיסה הוכנסו לארץ והתבקשו לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות.