הציבור הימני והשמאלי בישראל חלוק לא רק בסוגיות הפוליטיות. מסקר של קבוצת "בשבע", שבחן את העדפות המצביעים בסוגיות תרבות, ספורט, מדיה ודת ומדינה, עולה כי איש התקשורת האהוד על הימין בישראל הוא עמית סגל, ואילו אילנה דיין על המרכז-שמאל. כמו כן, שלמה ארצי הוא הזמר המועדף על המרכז-שמאל לעומת ישי ריבו המועדף בימין.

מהסקר עלה עוד כי מצביעי המרכז-שמאל סבורים כי יצחק רבין ז"ל היה ראש הממשלה והרמטכ"ל הטוב ביותר, בעוד שמצביעי הימין אמרו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא המועדף עליהם וכי רפאל איתן (רפול) נתפס כרמטכ"ל הטוב ביותר.  

שלמה ארצי (צילום: אדי ישראל)
שלמה ארצי (צילום: אדי ישראל)


בנושאי תרבות ותקשורת, עולה כי קבוצות הכדורגל המועדפות על מצביעי הימין הן מכבי ת"א ומכבי חיפה. בקרב מצביעי השמאל מכבי חיפה מובילה. כמו כן, תכנית הטלוויזיה המועדפת על מצביעי הימין היא שנות ה-80 לעומת ארץ נהדרת בקרב מצביעי השמאל. קונצנזוס קיים ביחס לשדר הרדיו רזי ברקאי, אותו בחרו ברוב קולות מצביעי שני המחנות.

ממצאי הסקר מלמדים כי בנושא דת ומדינה, מידת התמיכה לפתיחת עסקים בשבת בתוך אזורי מגורים בקרב מצביעי הימין מגיעה ל-22% לעומת 77% בשמאל, בעוד שמידת התמיכה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בקרב מצביעי ימין היא 27% לעומת 85% בקרב מצביעי השמאל.