מייק יוז ("המשוגע"), שקיווה להוכיח שכדור הארץ שטוח על ידי כניסה לחלל, מת בשבת סמוך לברסטוב בקליפורניה לאחר שניסה לשגר את הרקטה המונעת על קיטור לסדרת טלוויזיה חדשה בשם "אסטרונאוטים תוצרת בית" בערוץ המדע האמריקני. יוז היה טייס ופעלולן, שנודע כמאמין בתאוריית הקונספירציה של כדור הארץ השטוח ופעיל בולט בקהילת הארץ השטוחה. הוא התפרסם בשל טיסותיו ברקטות מתוצרת עצמית לצורך הוכחת המודל השטוח.

בעזרת שותפו וולדו סטייקס, יוז בנה את הטיל בחצר האחורית שלו בעלות של 14,000 פאונד. לפי הדיווחים, הצמד היה אחד משלושה צוותים שניסו להגיע לקו "קרמן", שנמצא במרחק של 100 קילומטר מעל פני כדור הארץ, ונחשב לנקודה שמסמנת את תחילת החלל החיצון.

בסרטון של השיגור, שפורסם על ידי עד ראייה בטוויטר, נראה מצנח שמשתרך מאחורי הרקטה מיד לאחר ההמראה, ושניות ספורות לאחר מכן, הרקטה נראית מתרסקת במדבר. ממשרד השריף במחוז סן ברנרדינו נמסר כי קציניו הגיבו להתרסקות טיל קטלנית בשבת אחר הצהריים, אך לא חשפו את שמו של ההרוג בהתרסקות.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Newslink7.com (@newslink7com) on

ערוץ המדע מסר: "מחשבותינו ותפילותינו יוצאים למשפחתו וחבריו בתקופה קשה זו. זה תמיד היה החלום שלו לעשות את ההשקה הזו וערוץ המדע היה שם כדי לתאר את המסע שלו". בטריילר שצולם על ידי ערוץ המדע לקראת ההשקה, אמר יוז: "אנשים שואלים אותי למה אני עושה דברים כאלה. בעיקרון, זה רק כדי לשכנע אנשים שהם יכולים לעשות דברים חריגים בחייהם".