מעלה הילוך: 8 ימים לפני הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בחשבון הטוויטר שלו לסוגיית עישון הקנאביס. "בחנתי את הנושא, והחלטתי על קידום מחיקת רישום פלילי לעשרות אלפי ישראלים על שימוש אישי והחזקה בקנאביס, דבר שגורם סבל מיותר לרבים וכן לעומס בבתי המשפט. השר אוחנה החל בעבודה בנושא והוא יעמוד בראש ועדה עם גורמי מקצוע ואורן ליבוביץ׳ יו״ר ״עלה ירוק״, שתבחן את ייבוא המודל הקנדי לישראל", כתב נתניהו. 

במערכות הבחירות הקודמות נתניהו נדרש לסוגיית הקנאביס והלגליזציה, ואמר: "הובלתי כמה שינויים בתחום הזה. הגדלנו את השימוש של הקנאביס הרפואי, הבאנו את ישראל לאחת הרמות הגבוהות בעולם". עוד הוסיף אז: "שנית, אמרו לי שיש שוק עולמי אז אפשרתי למגדלים לגדל את זה ולהפוך את זה לענף ייצוא משמעותי של מדינת ישראל. עכשיו אני בודק את השאלה שהעלית, אתן לך תשובה בקרוב. ההמשך ייבדק, ייתכן שיבוא גם".

סוגיית הקנאביס עלתה לסדר היום בבחירות בשנה האחרונה. מפלגת עלה ירוק, שחרטה על דגלה את נושא הלגליזציה של הקנאביס, בירכו אז על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שרמז בהצהרה יוצאת דופן, כי הוא עשוי לאשר לגליזציה של קנאביס בישראל. אורן ליבוביץ', מראשי עלה ירוק, אמר אז למעריב: "בדיוק כפי שתכננו - פרשנו השנה מהמירוץ לכנסת על מנת שהמפלגות יילחמו על קולות בוחרינו. מדובר בציבור המונה בין 50 ל-100 אלף איש ואף יותר מכך. ואכן יממה לאחר הודעתנו מפלגת העבודה אימצה זאת, לאחריה גם מפלגת גשר וכעת גם נתניהו".

קנאביס אילוסטרציה (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)
קנאביס אילוסטרציה (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)