חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס הערב (ראשון) בשיחה עם אודי סגל בתוכנית "לפני החדשות" לירי הרקטות החריג לדרום ואמר: "אם יהיה צורך במבצע צבאי, אני אתמוך מבחוץ, ואני וצמרת כחול לבן מדברים המון זמן על זה שאיבדנו את ההרתעה בדרום, הרתעה משיגים רק בכוח במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "חמאס צריך לדעת שאם אנחנו נהיה בשלטון הוא יחטוף מכה קשה".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הגיב לירי ואמר: "ממשלת ישראל שבוייה של החמאס. הנייה סוחט את נתניהו והוא משלם לו במזוודות דולרים. ככה זה במזרח התיכון- מי שלא יוזם- חוטף". לדבריו, נתניהו לא מסוגל לשקם את ההרתעה ולא יביא להסדרה. "עוד שבוע נחליף את ממשלת הגמגומים ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בכוח ובעוצמה. זה או כחול לבן או צבע אדום", הוסיף. 

יו״ר העבודה גשר מרצ, שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ הוסיף: "מטח הירי הערב על אשקלון וישובי העוטף הוא עדות  נוספת לכשלונו של נתניהו ושרי הביטחון שלו בשנים האחרונות שמתעקש לנהל את המציאות במקום לשנות אותה". לדבריו, בלי אסטרטגיה, הבעיה לא תפתר. "בלי מדיניות - החמאס ושאר ארגוני הטרור ימשיכו לקבוע את גובה הלהבות לפי צרכיהם", הוסיף, "בעוד שמונה ימים יצביעו תושבי העוטף ואזרחי ישראל כולם, גם על שינוי המציאות אותה משמר נתניהו. אני מאחל לילה שקט לתושבי עוטף עזה".