ממשלת ישראל בוחנת את תמונת המצב באשר לתפוצתו של נגיף הקורונה ברחבי העולם, ובהתאם לכך נערך במשרד החוץ אתמול דיון נרחב עם נציגויות ישראל בסין, ביפן ובקוריאה הדרומית. 

הנציגים בשטח הביעו חשש לפגיעה ביחסים הבילטראליים בין ישראל למדינות מזרח אסיה. מנכ"ל המשרד השיב כי בראש סדר העדיפויות הלאומי עומדת המטרה לשמור על בריאות הציבור והודיע כי המשרד יפעל במאמץ למזער את הפגיעה במדינות אלו ולשמור על דיאלוג פתוח איתן.

המנכ"ל הורה לתגבר את החפ"ק המיוחד שנפתח בנתב"ג כדי לטפל בתיירים אשר כניסתם לארץ תיאסר. בכוונת מנכ"ל משרד החוץ להיפגש אחר הצהריים בנתב״ג עם השגריר הקוריאני בישראל. לאחר הערכת המצב הוציא משרד החוץ אזהרות מסע ליפן, לקוריאה הדרומית ולתאילנד.

בעקבות הזעם שהובע בקוריאה הדרומית אמרו גורמים דיפלומטיים ל"מעריב": "זהו נושא רגיש. אומנם לא מדובר במשבר דיפלומטי ולא כדאי להגזים בהגדרות, אך אנחנו ניצבים בפני אתגר מדיני בהחלט. הגורמים הרשמיים בקוריאה הדרומית מודאגים מההנחיות בקשר לתיירים שלהם ששוהים בישראל וגם בקשר לאלה שמבקשים להגיע לכאן. אנו עומדים בקשר רצוף עם משרד החוץ הדרום קוריאני. התיירים מקוריאה הדרומית ששוהים כעת בישראל יפונו לסיאול בטיסות מיוחדות. מדינת ישראל תסייע להם לצאת חזרה לארצם בהקדם האפשרי".

שר החוץ ישראל כ"ץ סיכם: "משרד החוץ מבצע את הצעדים הנדרשים להבטיח את בריאות הציבור תוך שמירה על היחסים החשובים עם מדינות אסיה. אנו נמשיך לפעול בתיאום עם כלל הרשויות הרלוונטיות בישראל".