שר החוץ וחבר הקבינט הביטחוני, ישראל כ"ץ (ליכוד), התראיין הבוקר (שני) לגל"צ והתייחס להסלמה הביטחונית ולתקיפות צה"ל בעזה ובדמשק במהלך הלילה. כ"ץ אמר כי המצב יכול להתגלגל למבצע צבאי בעזה, אך הממשלה מנסה להימנע מכך. בנוסף, תקף את בכירי כחול לבן - בני גנץ, משה יעלון וגבי אשכנזי, ואמר שכשהיו בתפקידים בכירים בצה"ל לא תמכו בהעמקת הפעולה בעזה.

"ידה הארוכה של מדינת ישראל משיגה את מי שמנסה אותנו בכל מקום, בעזה ובדמשק, פעלנו הלילה בשתי הגזרות. אנחנו מגיבים תוך פגיעה קשה. מאז חיסול אל-עטא נושא החיסול הממוקד מונח על השולחן. הפתרון ארוך הטווח, כמו שאני מקדם שנים, הוא היפרדות מעזה, הקמת אי מלאכותי והעברת האחריות על עזה לקהילה הבינלאומית. מדיניות הממשלה היא מאוד ברורה-למנוע ירי ולשמור על שקט תוך ניסיון שלא לגלוש לתוך מלחמה", אמר כ"ץ.

"כל הקצינים במילואים שהיום הם בתפקידים פוליטיים - גנץ, יעלון אשכנזי, לא רק שלא יזמו מבצע אלא גם עצרו באמצע", הוסיף. כשנשאל מדוע תקף צה"ל רק את יעדי הג'יהאד האסלאמי ולא את חמאס, ענה: "אין שום תיאום עם חמאס. אנחנו יורים על כל מי שמנסה לפגוע בנו. חמאס אחראי לכל מה שקורה בעזה, הוא אויב מר של ישראל, הוא לא יורה מתוך הרתעה, הוא מכותר מכל הכיוונים".

כשנשאל על תיעוד איסוף גופת המחבל בגבול עזה באמצעות דחפור, ענה כ"ץ: "המדיניות בעניין לקיחת הגופות קיימת, אין כאן מדיניות חדשה. ישראל נוטלת את הגופות כקלף מיקוח כדי להחזיר את השבויים והנעדרים שלנו. ככה פועלים מול גופי טרור אכזריים שסוחרים בגופות".