גורמים בליכוד מדווחים הבוקר (שני) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל להצהיר שהקדנציה הקרובה תהיה האחרונה שלו, ושהוא זקוק לארבע שנים אחרונות בתפקיד כדי לממש את חזונו. על פי סקר פנימי במפלגה, הכרזה כזאת עשויה להביא לליכוד מנדטים נוספים ונותנת סיכוי ריאלי להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. בראיון לרדיו גלי ישראל הכחיש נתניהו את הפרסום: ״לא אמרתי לאף אחד שזו הקדנציה האחרונה שלי, כוחי במותני״.

בתוך כך, התראיין נתניהו הבוקר לרדיו ירושלים והתייחס להסלמה הביטחונית בדרום: "אנחנו מכינים הפתעות קשות, אני לא יכול לפרט, אבל מלחמה לניקוי עזה תגבה מחירים לא פשוטים. לפני שאעשה את הצעד הזה... אני לא אפגע בביטחון ישראל בגלל טוקבקיסטים. אנחנו הולכים לעשות דבר שונה. אנחנו מכים בהם, אבל לפני שאני הולך, וייתכן שאין ברירה, אני לא דוהר למערכה. יכול להיות שאין ברירה ואנחנו בדרך לשם, אבל דע לך שכשאני אעשה את זה אני אדע שמיציתי את כל האפשרויות".

"מה שנותר זה כמובן תושבי העוטף ואשקלון, שלבי איתם. לבי עם תושבי הדרום. אנחנו פועלים כל הזמן, פעלנו גם הלילה נגד הג'יהאד האסלאמי. זו לא פעם ראשונה, פעלנו נגד מפקדו הבכיר ביותר בסוריה, והם יודעים שכשהם תוקפים אותנו אנחנו נתקוף אותם. זה העשור הביטחוני השקט ביותר בתולדות המדינה, קודם כל במדד של קורבנות. הכי פחות קורבנות של חיילים ואזרחים בהשוואה לכל עשור אחר מאז קום המדינה", הוסיף נתניהו.

תוצאות תקיפת צה"ל ברצועה. צילום: רשתות ערביות

כשנשאל על שגרת חייהם של תושבי עוטף עזה, ענה: "כדאי לדעת את שני הצדדים של המשוואה הזו. השנה, לפי צה"ל, זו השנה עם הכי פחות נפגעים חיילים מאז 1948. יש פה מצד אחד ניהול מוצלח של מדיניות הביטחון שלנו. יש צמיחה עצומה, הדרום זה האזור עם הביקוש הגדול ביותר לדירות. אבל העובדה שאין קורבנות בנפש זה לא אומר שאין קורבנות בנפש פנימה. יש משפחות וילדים שסובלים כל הזמן מההתראות ומהירי הספורדי הזה, וכמובן שככה אי אפשר לחיות. יש כאן רק שתי אפשרויות".

רה"מ הסביר כי "היה מבצע עופרת יצוקה, אחר כך עמוד ענן ואחר כך צוק איתן. אלו מלחמות שאנחנו מנהלים אותם בגלל ההתנתקות. אנחנו מוקפים באסלאם הקיצוני שמנסה למוטט את כל מדינות המזרח התיכון, ובכמה מהם הוא מצליח. יש אסלאם קיצוני בעיראק, בלבנון ובסוריה ותראה מה קורה שם. יש אסלאם קיצוני גם בעזה ובאיראן. אנחנו הצלחנו לתקוף אותם ואנחנו תוקפים אותם בסוריה, אנחנו פועלים בכל הזירות הללו והבאנו לכך שישראל היא המדינה השקטה ביותר במזרח התיכון, אבל איננו יכולים לגרום לכך שהאסלאם הקיצוני הזה ייעלם. אנחנו יכולים להכות כך שהם יבינו שלא כדאי להם לתקוף אותנו שוב. אפשרות נוספת היא לתת מכה יותר גדולה מעופרת יצוקה, מעמוד ענן ומצוק איתן, כי יכול להיות מאוד, ואני אומר את זה, שכדי להפסיק את העינוי הזה נאלץ לעשות מלחמה".

על הפלונטר הפוליטי אמר נתניהו כי הוא נמצא במגעים עם חברי כנסת להקים ממשלה - גם אם גוש הימין יקבל 60 מנדטים בלבד.