צוות בדיקה מיוחד שמונה על ידי מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, קבע כי ארבעה קצינים ושוטרים ממשטרת קרית מלאכי יושעו מתפקידם, זאת בעקבות פרסום התכתבויות ווטסאפ בין שוטרי התחנה, בהן אמירות בוטות, פוגעניות, גזעניות ומזלזלות כלפי יוצאי אתיופיה, שנחשפו אמש בחדשות הערב בתאגיד השידור כאן 11. 

במקרה המדובר הובא צעיר בן הקהילה האתיופית כשהוא אזוק ומדמם אל תחנת המשטרה בעיר. עם הגעתו,  הורה לב, קצין החקירות, לאחד משוטריו להזמין ניידת מד"א עבור השוטר שנפצע אף הוא בתקרית, אולם עבור הצעיר ביקש: "סנגור לבן זונה".

עוד נחשף ב"כאן 11", כי על רקע תמונותיו של הצעיר המדמם כתבה חוקרת בשם אור כי  הפצוע "נראה מדהים",  והוסיפה  שלושה אימוג'ים מחייכים עם לבבות בעיניים.

על כך השיב קצין החקירות: "כן, צבעוני כזה". לאחר מכן נשלחה תמונה נוספת של הצעיר, או אז כתבה החוקרת אור: "אוו צלקת מהמשטרה לכל החיים", והוסיפה פרצוף מחייך. על כך השיב חוקר נוסף: "אכל הרבה כביש וגז פלפל".

התכתבויות השוטרים בקרית מלאכי. צילום מסך: כאן 11
התכתבויות השוטרים בקרית מלאכי. צילום מסך: כאן 11

לאחר מכן ביקש קצין החקירות תמונה נוספת של הצעיר הפצוע, מה שהוביל את אור החוקרת לשאול אותו: "רוצה לתלות במשרד למקרה שתתגעגע?". החוקר כתב בתגובה כי העצור "לא מוכן להצטלם, בחור ביישן", ואילו קצין החקירות הוסיף: "צנוע".

גורמים במשטרה ציינו בתגובה כי ההתבטאויות אכן "חמורות ביותר ואינן שייכות לסגנון ולדרך בהן מתנהלת המשטרה". כאמור, לאחר פרסום הדברים החמורים הורה ניצב סופר על הקמת צוות בדיקה מיוחד לצורך מתן המלצות לטיפול משמעתי במעורבים, ואילו פרקליט המחוז מינה קצין בודק שיגיש תוך 48 שעות דוח מסכם לאירוע.