טיסה במטוס אמורה להיות חוויה מהנה מאחר שברוב המקרים היא מובילה לתחילתה של חופשה נפלאה. אולם, לנוכח בהלת הקורונה בכלל וחיידקים או וירוסים שונים בפרט, לא מעט אנשים חוששים לטוס כיום, ויש להם סיבה טובה לכך.

המטוס הוא חלל סגור עם מעט מאוד אוורור המאכלס הרבה אנשים למשך זמן ממושך. מחקרים רבים מצביעים על כך שחיידקים יכולים לשרוד במשך כשבוע במטוסים! החיידקים נמצאים בכל מקום: על המושבים וידיות המושב, על מגשי הפלסטיק שעל גב הכיסאות, על וילונות הפלסטיק של החלונות, במגש האוכל, בשירותים ועוד.

אז מאחר שאנחנו אוהבים לטוס ולראות עולם, פנינו לרחל ליקוביץ, מייסדת ויו"ר עמותת רפואה בטוחה, שהמליצה על מספר כללים חשובים ובסיסיים שיסייעו לנו להישמר עד כמה שאפשר מפני זיהומים בטיסות, והסבירה אילו תכשירים מומלצים לחיטוי.

חיטוי משטחים: קחו אתכם לטיסה מגבונים ותכשיר חיטוי שהוכח כמחטא לחיטוי ידיים ומשטחים. יש לבחור תכשיר חיטוי מעל 60% אלכוהול ובעדיפות לשילוב כוהליים, כגון סופטא מן. בתחילת הטיסה נקו את מגש האוכל, מסך המולטימדיה, אבזם חגורה וידיות המושב.

שמרו על היגיינת ידיים: ידיים מזוהמות מעבירות את הזיהום לחפצים שלכם ולאחרים, וכך בעצם ממשיכים להפיץ מחלות. לא מומלץ לפקוד את חדר השירותים כדי לשטוף ידיים. לכן, מומלץ לחטא את הידיים בתכשיר חיטוי שהוכח כאמור כמחטא.

שתו הרבה מים: רמת הלחות במטוס נמוכה ומייבשת את הריריות של האף ודרכי הנשימה וכאשר הן מתייבשות הן רגישות הרבה יותר לחיידקים ונגיפים. לכן, שתו הרבה מים, עדיף מבקבוק אישי.

צמצמו את השימוש בשירותים: תאי השירותים במטוס זעירים, דחוסים ולא ממש נקיים. זה בדיוק המקום שקל יחסית להידבק בו בזיהומים. על כן, צמצמו את השימוש בשירותים. השתדלו שלא לגעת בידיים חשופות בשום דבר, והיעזרו לשם כך בנייר ניגוב או במרפק היד.

הפעילו את המאוורר: למרות שהאוויר במטוס ממוחזר, זרימתו עשויה להדוף חיידקי שיעול של נוסע אחר בקרבתכם. לכן, הפעילו את האוורור שממוקם מעל למושב שלכם.

טיסה נעימה ובריאה!