דובר צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי בתום הערכת מצב הוחלט על פתיחת כלל הצירים שנסגרו בימים האחרונים באזור עוטף עזה בעקבות המצב הביטחוני, ועל חידוש תנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון. בהודעה נוספת צוין כי "לאחר הערכת מצב מחודשת בפיקוד העורף ועל מנת לאפשר חזרה הדרגתית לשגרה, הוחלט כי ניתן לצאת לעבודה ואין מגבלה על קיום התכנסויות ואירועים ברשויות: אשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב ומועצה אזורית שער הנגב. נדגיש כי פעילויות חינוכיות לא יתקיימו בשלב זה".

הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור נכנסה לתוקפה אמש, ואכן, מ-23:00 אתמול בלילה נשמר השקט בדרום. אולם, על פי ההערכות, הג'יהאד האיסלאמי ימשיך לנסות לבצע פיגועים. 

כוחות תגבור של צה"ל הגיעו אתמול לאוגדת עזה, על מנת לעבות את ההגנה על היישובים הסמוכים לגדר, והם יישארו שם גם היום לכל הפחות. ביממה החולפת שוגרו כ-100 רקטות לעבר יישובי הדרום. שני בני אדם נפצעו באורח קל במהלך ריצה למרחב המוגן, ונרשמו גם ארבעה מקרים של נפגעי חרדה. בבית החולים ברזילי מסרו כי מתחילת הסבב טופלו בו 21 נפגעים. 15 מהם נפגעו באורח קל, חמישה נפגעי חרדה ופצוע אחד באורח בינוני. שניים מן הפצועים הם חיילים.

אתמול אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כי הוא "לא יודע להגיד אם האירוע הוא בעיצומו או בסיומו, או אם הוא הולך להסלמה או לדעיכה". 

למרות שהשקט נשמר מאז אמש, במרבית יישובי עוטף עזה התלמידים לא יילכו הבוקר לבתי הספר, למעט במועצה האזורית מרחבים, שבה פיקוד העורף הודיע כי הלימודים יתקיימו כסדרם. ראש עיריית שדרות אלון דוידי הורה לתושבי עירו להישאר קרוב למרחבים המוגנים. באשקלון ובגן יבנה הורו על פתיחת המקלטים הציבוריים. באשקלון, בנתיבות ובשדרות ניתנה הוראה לבטל את הלימודים היום. אדל רמר מקיבוץ נירים, כמו מירב כהן מקיבוץ עין השלושה, נאלצו לרוץ בבהלה אל הממ"ד עם הישמע האזעקות.