חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, יהודה גליק, עלה הבוקר (שלישי) בפעם הראשונה להר הבית מאז מעצרו בשבוע שעבר, זאת, לדבריו, באישור של המשטרה, כשהוא מלווה בשוטרים ובקבוצת יהודים.

"עליתי הבוקר לכבוד חודש אדר להתפלל בהר הבית, כפי שאני עושה בכל יום שלישי", אמר גליק למעריב. "בשבוע שעבר  המשטרה ניסתה לחסום את חופש התנועה שלי מפני שאני נאבק נגד ההתנהלות הבלתי חוקית שלה, המפלה בין יהודים דתיים לאחרים בהר הבית. כשהתפרסמו התמונות שלי אזוק בהר הבית בעוון הליכה לאט המשטרה הבינה שהיא עלתה על עץ גבוה מידי וירדה עם הזנב בין הרגליים".

הוא הוסיף כי "אין לי כל עניין במלחמה עם המשטרה. בהרבה מאוד מקרים אני מפרגן לה על התנהלותה בהר, אבל כשצריך לבקר או אפילו להיאבק אני נחוש לעמוד על זכויות האדם הבסיסיות של כל היהודים בהר הבית. לא נשברתי גם כשניסו לרצוח אותי, אין סיכוי שאכנע כשעוצרים אותי. מציע למשטרה להימנע מלעשות לי דמוניזציה, בעבר ראינו לאן זה הוביל".

המעצר של יהודה גליק (צילום: צילום פרטי)
המעצר של יהודה גליק (צילום: צילום פרטי)


כזכור, בשבוע שעבר הגיעו כוחות המשטרה לביתו של חה"כ לשעבר, בחשד שהפר את הסדר בהר הבית. אתמול פורסמה הודעת המשטרה לפיה הוחלט להסתפק בהרחקתו של גליק עד היום משטחי האתר, ולא לתקופה ארוכה יותר של 60 יום. בהודעה הודגש כי גליק פעל בניגוד לכללי הביקור באתר הר הבית, וכי לא ציית להוראות השוטרים, וגרם בכך להפרת הסדר הציבורי. 

לאחר התקרית, הגיעו כוחות המשטרה לביתו של הח"כ לשעבר בשעה 23:30, בגיבוי צו חיפוש שניתן על ידי שופט בית משפט השלום בירושלים, והתחילו בפעולות סריקה בביתו. גליק מיהר לצייץ על נוכחות השוטרים בביתו לעוקביו. 

החיפוש המשטרתי הגיע לאחר שבאותו בוקר גליק הועבר מהר הבית לחקירה במשטרה, אלא שבעת החקירה, על פי החשד, שלף מסמך מתיק החקירה והחליט להסתירו בין חפציו. כשעזב חה"כ לשעבר את המקום עם סיום החקירה, התבהר לחוקרים כי המסמך שהיה בתיק נעלם. בבדיקה שערכו במקום, עלו ראיות לכך שגליק הוא שעומד מאחורי העלמת המסמך.