לקראת הבחירות לכנסת ה-23 שייערכו ביום שני הקרוב פרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) כי אומדן בני ה-18 ומעלה בעלי זכות הבחירה החיים בישראל עומד על כ-5.9 מיליון. 

עוד עולה מן הנתונים, כי כ-13% מבעלי זכות הבחירה הם צעירים בני 24-18, 29% בני 39-25, ו-32% בני 59-40. חלקם של בעלי זכות בחירה בני 60 ומעלה עומד על כ-26%.

האומדן אינו כולל את בני 18 ומעלה הרשומים במרשם האוכלוסין ואינם בעלי זכות בחירה מכיוון שאינם אזרחים. בקבוצה זו נכללים בעיקר ערביי מזרח ירושלים והדרוזים ברמת הגולן. כמו כן, האומדן אינו כולל אזרחים ישראלים בעלי זכות בחירה אשר שוהים בחו"ל תקופה ממושכת. בנוסף על כך, ראוי לציין כי גם מבנה הגילים באוכלוסייה משפיע על אחוז בעלי זכות הבחירה בקרב קבוצות האוכלוסייה השונות. כך לדוגמה חלקם של הערבים בקרב הבוחרים (17%) קטן מחלקם באוכלוסייה (21%) משום שחלקם של הילדים, חסרי זכות בחירה, גדול יותר בקרב הערבים מאשר בקבוצות אוכלוסייה אחרות.

עוד עולה מפילוח הנתונים, כי 78% מבעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל הם יהודים, 17% - ערבים (מוסלמים, נוצרים ערבים ודרוזים) ו-5% – אחרים (נוצרים לא-ערבים ותושבים ללא סיווג דת – מרביתם עולים ובני משפחותיהם אשר אינם רשומים כיהודים במרשם האוכלוסין).

על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, מספר בעלי זכות הבחירה הרשומים בפנקס הבוחרים לכנסת ה-23 עומד על כ-6.5 מיליון איש, אומדן הלמ"ס נמוך בכ-560 אלף איש ממספר זה (הפרש של 10%). אומדן הלמ"ס מתייחס לאוכלוסייה הקבועה המתגוררת דרך קבע בישראל, ואילו בקרב הרשומים בפנקס הבוחרים (בהתאם להוראות חוק הבחירות) כלולים גם אזרחים אשר שוהים בחו"ל תקופה ממושכת. חלקם נפטרו בחו"ל ולא נמסרה הודעה על כך למרשם האוכלוסין.