המרוץ לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה צובר תאוצה עם כניסתה של גלקסו סמית קליין (GSK), אחת מחברות החיסונים והתרופות המובילות בעולם, שהודיעה על שיתוף פעולה מחקרי עם חברה סינית שעשוי לקדם את יעילות החיסון.

במסגרת הסכם השותפות החדש, חברת GSK הבריטית, שאחראית בין השאר לפיתוח תרופות למלריה ולאיידס לצד מוצרים רפואיים מובילים, תפעל יחד עם חברת הביו-תרופות הבינלאומית קלובר, שיושבת בסין ומתמחה בניסויים קליניים, על פיתוח חיסון מבוסס חלבון בשם S-Trimer.

לצורך כך, GSK תספק לקלובר את טכנולוגיית האדג'ובנט (ממרץ), חומר שמעורר את מערכת החיסון נגד גורמים זרים, וזאת במטרה להגביר את היעילות של החיסון העתידי ולאפשר ייצור של כמויות גדולות יותר.

"השימוש באדג'ובנט הוא בעל חשיבות מיוחדת במצב של מגיפה מאחר שהוא עשוי לצמצם את כמות החלבון הנדרשת בכל מנה, ובכך ניתן יהיה לייצר יותר מנות ולתרום להגנה של יותר אנשים", אמר תומס בראואר, קצין הרפואה הבכיר של מחלקת החיסונים של GSK. "שיתופי פעולה יהיו קריטיים להאצת הפיתוח של חיסון חדש ומוצלח בתקופה של מצב חירום", הוסיף סטיבן גונג, סגן נשיא לפיתוח עסקי בקלובר.

דורון שליט, מנכ"ל חברת GSK ישראל מסר: "כחברה גלובלית מובילה זהו מהלך טבעי שנעשה כל מאמץ לסייע במלחמה העולמית בנגיף הקורונה. GSK, המובילה בפיתוח חיסונים חדשניים, העמידה את הטכנולוגיה הייחודית אשר תסייע להעצים את התגובה החיסונית כנגד הנגיף. GSK מחוייבת לאפשר לאנשים לעשות יותר, להרגיש טוב יותר ולחיות חיים ארוכים יותר".

בנוסף, משרד הבריאות עדכן כי דגימה של נגיף הקורונה שנלקחה מאחד המטופלים הישראלים בבית החולים שיבא בתל השומר, הועברה לניסיון קידום חיסון ותרופה למגיפה, במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה.

רובוט בשלט רחוק מצמצם מגע עם החולים

כלי עזר נוסף שמסייע למלחמה במגפת הקורונה, הוא רובוט שפיתחה חברת “Temi Global Ltd” אשר משמש כעוזר אישי בבתים.  באמצעות חיבורו לווידאו של הרובוט, ניתן לנווט אותו בשלט רחוק בעזרת סנסורים במרכזים רפואיים שונים ועל ידי כך לצמצם מאוד את הצורך של הצוות הרפואי לבוא במגע עם חולים, בכלל זה לקיחת חום, וכמו כן לצמצם את המגע של הצוות הרפואי עם חפצים שעלולים להיות נגועים בנגיף.

הרובוט שינסה להתמודד עם הקורונה. צילום: TEMI GLOBAL LTD
הרובוט שינסה להתמודד עם הקורונה. צילום: TEMI GLOBAL LTD