למשרדו של עו"ד חוסאם מארון, ראש מחלקת נזיקין במשרד עו"ד סרוסי-מארון ושות' הגיעה לקוחה תושבת הצפון, בת 44, שנפגעה בתאונת דרכים כשנסעה יחד עם קרובת משפחתה ברכבה המשפחתי. חברת הביטוח הציעה סך של 60 אלף שקלים לסילוק התביעה, אך עו"ד חוסאם מארון ניהל עבורה משא ומתן בלתי מתפשר והשיג עבורה פיצוי בסך של 400 אלף שקלים, מבלי לנהל את התיק בבית המשפט. בעת שהלקוחה נסעה ברכב של קרובת משפחתה, התנגשו השתיים ברכב שנסע מולן, והתהפכו עם רכבן. כתוצאה מהתאונה, נגרמו ללקוחה נזקי גוף קשים, ובין היתר נגרם לה שבר פתוח בקרסול שמאל.

הצעת הפיצוי הראשונית של חברת הביטוח עמדה על 60 אלף שקלים 
אחרי תקופת אשפוז ממושכת ולאחר שמצבה הרפואי של הלקוחה התייצב, חברת הביטוח הציעה לה תשלום בסך של 60 אלף שקלים לסילוק התביעה בפשרה. חשוב להבין כי חברת הביטוח הבהירה כי הצעתה סופית ולא ניתנת לשיפור.

עו"ד חוסאם מארון, בעל ניסיון רב בתיקים מסוג זה, בחר לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם חברת הביטוח שהתבסס על טיעונים משפטיים ורפואיים כאחד, למרות התנגדותה הנחרצת של חברת הביטוח לשנות את סכום הפשרה שהציעה. חשוב להדגיש כי חברת הביטוח התבססה בסירובה לשפר את ההצעה על העובדה שהלקוחה לא עבדה לפני התאונה ולא נגרמה לה פגיעה ביכולת ההשתכרות.

בסופו של דבר, ולאחר מאמצים גדולים, הצליח עו"ד מארון לכפות על חברת הביטוח מינוי מומחה רפואי מוסכם לבדיקת הלקוחה, וזאת בטרם יגיע התיק לכותלי בית המשפט. משא ומתן אינטנסיבי ועיקש הביא את חברת הביטוח לשלם ללקוחה סך של 400 אלף שקלים וזאת אפילו ללא ניהול התיק בבית המשפט.

עיקר הפיצוי בתיקי תאונות דרכים מתבסס על אובדן כושר ההשתכרות של הנפגע
במקרה זה, הלקוחה לא עבדה לפני התאונה, ובכך, נוצר קושי לפצותה תחת ראש הנזק של פגיעה בכושר ההשתכרות. מכאן, שעו"ד חוסאם מארון ביסס את דרישתו לפיצויים עבור העזרה והסיוע היומיומי לו תזדקק הלקוחה, גם מבני משפחתה אשר נאלצו לסעוד אותה בעקבות התאונה, וגם באמצעות עוזרת אישית.

זהו חריג משמעותי בנסיבות התיק, שכן הפיצוי ששולם תחת ראש נזק זה, דהיינו, עזרת בני משפחה וצד ג', לה זקוקה ועוד תזדקק הלקוחה, אינו דבר שבשגרה.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד סרוסי-מארון ושות' לחץ/י כאן

חשוב לפנות ולקבל ייעוץ משפטי כבר בשלב הראשוני שלאחר התאונה 
חשוב להדגיש, כי במקרה של תאונת דרכים, מומלץ לפנות לקבלת ליווי משפטי כבר בשלבים הראשונים לאחר התאונה. ליווי כזה ישמש לצורך הכנת המסמכים הנדרשים לטיפול כבר בשלב הראשוני, ויבטיח טיפול משפטי ורפואי מתאים כל הדרך עד לקבלתו של פיצוי הולם. עוד חשוב להדגיש כי טיפול רפואי שאינו מתאים לנסיבות המקרה, עלול לפגוע בסיכוייה המשפטיים של התביעה.

משרד עו"ד סרוסי-מארון מתמחה במשפט מסחרי אזרחי, חדלות פירעון ודיני נזיקין, ובמיוחד בנזקי גוף ורשלנות רפואית. למשרד ניסיון עשיר בליווי נפגעי תאונות מול המוסדות השונים וחברות הביטוח, ונמצא בקשר רציף עם טובי המומחים בתחומי הרפואה השונים בארץ. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתאונות דרכים LawGuide.