משטרת ישראל תשלם פיצויים בסך 50 אלף שקלים לשני בחורי ישיבה לאחר ששוטרת נגעה בהם בכוונה. המקרה ארע במהלך הפגנה שנערכה בשנת 2017 בה נעצרו עשרות בחורי ישיבה בבני ברק, שהובאו לתחנת המשטרה וסרבו להזדהות.

בשלב מסויים הגיעה לחצר שוטרת שאיימה על השניים שאם לא יזדהו היא תיגע בהם. לאחר שהמשיכו לעמוד בסירובם ואמרו לה כי הרבנים הורו להם לא להזדהות, השוטרת לקחה את אחד מהם ונגעה בו בכתפו, הכניסה אותו לחדר חקירות ואיימה עליו שאם לא יזדהה היא תאלץ לסגור את הדלת.

הצעיר התחנן על נפשו והסביר לה שמדובר באיסור חמור של יחוד, אולם השוטרת סגרה את הדלת ואף כפתה עליו לערוך טביעות אצבעות עד שנשבר והסכים למסור את שמו. גם הבחור השני הועבר לטיפולה של השוטרת שהכניסה אותו לחדר, צחקקה ונגעה בו. 

השניים הגישו כתב תביעה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, כאשר בכתב ההגנה השוטרת טענה שהיא היתה חייבת לסגור את הדלת כדי שבחורי הישיבה לא יברחו. בדיון שנערך הביא בן גביר עדה, עו"ד שהיתה במסדרון וראתה שהשוטרת נוגעת בצעירים בצורה מכוונת.

בנסיבות אלה עוד לפני שנערך דיון, הסכימה המשטרה לשלם פיצוי והשופט הורה למשטרה לשלם 50 אלף שקלים ובמקביל נפתח הליך נגד השוטרת.

עו"ד בן גביר מסר: "מדובר בתקדים חשוב שנועד להגן על ציבור שלעתים יש מי שחש בנוח לתקוף אותו במחשבה שלא ישלם על כך. לא יתכן ששוטרים במדינת ישראל יחשבו שהם מעל החוק ויתנהגו כעבריינים. בחורי ישיבות צריכים לדעת שהם מוגנים ושלא ניתן לפגוע באמונתם".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות מעצרם של סרבני גיוס בשנת 2017, מאות מפגינים הפרו במקום את הסדר הציבורי באזור. המפגינים שכבו על הכביש משני צדדיו, חסמו נתיבי תעבורה וסיכנו חיי אדם. משטרת ישראל כמי שאמונה על שמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור נדרשה להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולכן עצרו השוטרים את המתפרעים.  

"נדגיש כי לצד ביצוע כלל משימות אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, שוטרי ושוטרות משטרת ישראל מונחים להקפיד על שמירת כבודם וכיבוד אמונתם של חשודים ועצורים באשר הם, גם אל מול ניסיונות אינספור להכשילם ולעיתים קרובות אף אלימות מילולית ופיזית פסולה המופנית כלפיהם".