שישה ימים בלבד לפני פתיחת הקלפיות, מחריף המאבק הפנימי דווקא בתוך גוש המרכז שמאל, לאחר שציוץ שהעלה היום מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, גרר תגובות חריפות ברשימת העבודה-גשר-מרצ.

לנוכח הסקרים האחרונים, בהם הליכוד עוקף את כחול לבן והופך להיות המפלגה הגדולה ביותר, פנה היום ח"כ לפיד למצביעים בצד השמאלי של הגוש וכתב: "אם תכננתם להצביע לעבודה-מרצ, תשאלו את עצמכם שאלה אחת: מה ישאר מהדמוקרטיה הישראלית אם ביבי ינצח אפילו במנדט אחד?".

התגובות לא אחרו לבוא. רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר-מרצ אמרה כי ״מדהים שעדיין צריך ללמד את יאיר לפיד מתמטיקה בסיסית - רק גודל הגוש קובע, זה הוכח בבירור בשתי מערכות הבחירות האחרונות".

"אם כחול לבן תלך על הראש של העבודה-גשר-מרצ, היא תירה לעצמה בראש ותפגע באופן אנוש בסיכוי של גנץ להפוך לראש ממשלה. אז על מי אתה עובד בדיוק, לפיד?", שאלה. 

"אבל יש עוד אופציה, שכחול לבן בכלל לא רוצים את הגוש שלהם, הם הרי עורגים לקואליציה עם רגב אוחנה ושאר כוכבי הליכוד, רק שנתניהו יזוז כבר. צריך רק להקשיב ליועז הנדל, הברומטר האמיתי של כחול לבן. אז למי שמעוניין באמת במהפך ובשליחת הליכוד לאופוזיציה סוף סוף, יש רק אופציה אחת - פתק 'אמת' בקלפי", הוסיפה.

גם מזכ"ל העבודה ערן חרמוני השיב ללפיד וצייץ: "הפשע הגדול היה כאשר רק לפני חודשיים חברי הכנסת הימניים של כחול לבן הכשילו את גנץ מלהקים ממשלה צרה. עכשיו אתה מוסיף חטא ובמקום להילחם על להביא מנדטים מהימין הרך ולחשוב על הגוש שזה גם הסיכוי היחידי של גנץ, אתה מנסה לשתות את השמאל. אתה באמת האסון של גנץ. וגם של הדמוקרטיה הישראלית".

תגובות נזעמות הגיעו גם ממרצ. יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ צייץ במהלך סיור בחירות באשקלון: "עכשיו באשקלון, מתקבלים בהתלהבות, נותנים את הנשמה לפיניש של הקמפיין, ותוך כדי הביקור אני שומע שיאיר לפיד קרא לא להצביע לנו. אז מכאן, מהדרום, אני אומר לך ידידי יאיר: אל תפריע לנו לעבוד בשטח ואל תפריע לנו לנצח את ביבי כדי שגנץ יהיה ראש הממשלה".

אורי זכי, איש מרצ ובן זוגה של חברת הכנסת תמר זנדברג, צייץ ללפיד: "תגיד אתה חושב שהעוקבים שלך אידיוטים? זה שהיה לכם מנדטים יותר מהליכוד בשני הסיבובים הקודמים לא גרם לכם "לנצח". מי שמנעו ממשלה בראשות גנץ הם יועז הנדל וצביקה האוזר. מי שנאמן ללא עוררין לממשלת גנץ היא רשימת אמת. מי שתשמור שלא תלכו לסיפוח עם אחיך בנט היא רשימת אמת".