יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נמצא הערב (שלישי) בעיצומה של מתקפה מהצד הימני של המפה הפוליטית, בתגובה לדברים שאמר בראיון ל-103FM. בין היתר אמר גנץ כי "טוב שהמערכת המשפטית עליונה על המערכת הפוליטית".

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב לדבריו של גנץ: ״י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה: במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ״שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע״י הציבור - באמצעות נבחריו. זהו, רבותי, 'שלטון הפקידים והמשפטנים'״.

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב לדברים: "בני גנץ מבולבל . עמדתו היא עמדה אנטי דמוקרטית שחותרת תחת העקרון הבסיסי ביותר שהוא שלטון העם. לפי גנץ אין טעם לקיים בחירות. נקווה שפתיחת החקירה כנגד המימד החמישי, היא לא הסיבה לאמירה החמורה שלו".

שר התיירות, יריב לוין, הגיב: "כנראה בני גנץ פספס את שיעור האזרחות בבית הספר. גנץ לא יודע דמוקרטיה מהי, אז הנה תקציר: דמוקרטיה היא שלטון העם ולא שלטון היועמ"ש והפרקליטות. הסכנה שרובצת כאן היא קביעת מדיניות על פי גחמותיהם של משפטנים שלא נבחרו ע"י הציבור ויעשו במדינה כאוות נפשם. רק העם יקבע. נצא להצביע מחל בהמונים ונחזיר את האיזון למדינה. נחזיר את היכולת למשול למי שנבחר ע"י הציבור למשול, ולא מי שנבחר ע"י חברים מהחונטה המשפטית".

סגן שר הביטחון אבי דיכטר התייחס לדברי גנץ בראיון לעודד בן עמי בערוץ 12: "היה צפוי שתהיה עליה של הליכוד בסקרים. תרומתו של גנץ לירידתה של כחול לבן נובעת מזה שמדובר באדם שלא בשל להיות רה"מ. התפיסה שלו הזויה ומצביעה על חוסר נסיון פוליטי. אמירתו על וויתור העליונות לטובת בתי המשפט היא זו אמירה חסרת אחריות שמצביעה על חוסר הבנה הכי בסיסי".

ח"כ מיקי זוהר צייץ בטוויטר: "התופעה הזו שנקראת בני גנץ הולכת ומחמירה. עכשיו זה לא רק חשד פלילי לשחיתות ב״מימד החמישי״, כושר ביטוי בעייתי במיוחד וסרטונים מביכים המצויים בידיהם של האירנים. זה מתקדם לכיוון הפיכתה של המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו לדיקטטורה משפטית בחסות כחול לבן. חייבים להתקדם לא?".

מפלגת ימינה פרסמה את התגובה הבאה: "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בגצ ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום. בבחירות הקרובות זה ברור מתמיד: זה או ימינה שתבלום את האקטיביזם המשפטי, או שמאלה".