הביקור המדיני ההיסטורי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעומאן שבחצי אי ערב, היה מיועד להיות ללא אשתו, שרה, שהתעקשה להצטרף אליו, למרות התעקשות גורמי הביטחון - כך פורסם הערב (שלישי) במהדורת החדשות של ערוץ 13. עוד דווח כי במהלך הביקור, שזכה לסיקור גדול בתקשורת, הועלתה יוזמה מדינית על ידי סולטן עומאן, שנכשלה בגלל חוסר שיתוף הפעולה של ראש הממשלה הישראלי.

על פי הדיווח, שני בכירים ישראלים, שהיו מעורבים בהכנות לביקור שנערך באוקטובר 2018, מספרים כי ראש הממשלה היה אמור לטוס בליווי מספר יועצים בלבד, אך יומיים לפני שהמריא למסקט, בירת המדינה, רעייתו ביקשה לחבור עליו לביקור.

לאחר שנתניהו ביקש מבכירי המוסד לעדכן את סולטן המדינה, קאבוס בן סעיד, שהלך לעולמו לפני כחודש בגיל 79, הובהר לו כי הדבר בעייתי משום שהמנהיג בן סעיד אינו נשוי, ולכן לא נהוג שמנהיגים מגיעים עם נשותיהם.

למרות ההסבר, ולתדהמתם של אנשי המוסד שארגנו את הפגישה, שרה נתניהו סירבה לקבל את הנוהל והתעקשה לחבור לבעלה בביקור, ובנוסף זכתה לגיבוי מלא של ראש הממשלה.

"שרה לחצה ולחצה וביבי לא עמד בזה" אמר אחד הגורמים בארגון, שבהמשך סיפר כי הוא וחבריו נאלצו להתנצל בפני הסולטן, שבסופו של דבר החליט לחרוג ממנהגו ואישר את הגעתה של אשת ראש הממשלה, ככל הנראה בעקבות יוזמה מדינית שניסה לקדם, במסגרתה הוצע לערוך פסגה חשאית בעומאן בין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס אבו מאזן.

לטענת בכירים ישראלים, רה"מ שמע את ההצעה אך לא התחייב. אבו מאזן מצידו דווקא הסכים עקרונית להגיע, כעבור כמה ימים. קאבוס הבין כי נתניהו לא באמת מעוניין בהצעה ולא משתף איתו פעולה, ולכן הנושא ירד מהפרק.