ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל, הלך לעולמו בגיל 67. מויאל עבר התקף לב לפני כשבוע וחצי, ואושפז בבית חולים ברזילי באשקלון, כשהוא מורדם ומונשם.

מויאל, איש ליכוד, כיהן כראש העיר במשך כעשור, בין 1998 ל-2008, בתקופה בה החל ירי הקאסמים על העיר. בתקופה זו הרבה להופיע בתקשורת, ובשנת 2005 זכה בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, על פעילותו להעלאת מצבה של העיר לסדר היום הציבורי.

בהודעה שפרסמה עיריית שדרות נכתב: "עיריית שדרות מודיעה בצער על מותו של עו"ד אלי מויאל, ראש עיריית שדרות בשנים 1998-2008, כולל בשנים הקשות של התחלת ירי הרקטות לעבר העיר. מויאל פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שלא חש בטוב. כשהגיע לבית החולים איבד את ההכרה ומאז אושפז. אתמול, לבקשת בני משפחתו, הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נדם הערב ליבו". אלי מויאל הותיר אחריו בן אחד. 

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל הערב ואמר: "אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם. מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה". 

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ספד לראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל ז"ל בחשבון הטוויטר שלו: "אלי היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות. הוא בנה את שדרות כעיר ואם בישראל תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לבטחון התושבים וליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה. גם בימים קשים וגם כאשר עזב את תפקידו נותר אלי תמיד מחויב לשליחותו. העם בישראל יזכור אותו כאחד מהמיוחדים שבבניו. יהי זכרו ברוך".

יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ, שכיהן בעבר כראש מועצת שדרות, ספד למויאל: ״כואב מאד את לכתו של חברי אלי מויאל, האיש שעלה לארץ כילד לשדרות, וחזר אליה בבגרותו כשהעביר אליה את משרד עורכי הדין המצליח שהקים, ולאחר מכן נבחר לראשות העיר והוביל אותה להישגים בתחומים רבים כאשר לנגד עיניו עמדו ילדי שדרות בהם האמין, ונתן לכולם הזדמנות לחתור למצויינות.

"סיפור חיינו הצטלב פעם אחר פעם, הן כילדי המעברה שגדלו בה והתחשלו בה, והן בזכות שהיתה לי להתלוות לאימו כשקבלה את אות נשיא המדינה. הכרתי את המשפחה של אלי, בה כולם מימשו עצמם בצורה נועזת ופורצת גבולות. אלי היה איש של אמירת האמת באופן גלוי ללא חשש, ועם הזמן הפך לאחד הדוברים הרהוטים בנושאים ביטחוניים וחברתיים. נכון, לא תמיד הסכמנו על הכל. אך ההערכה ההדדית ביננו גברה על כל מהמורה, ותמיד נתנו רוח גבית האחד לשני. יהי זכרו ברוך״.

מויאל יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בשדרות.