יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, שלפיו אם ייפסקו ההתקפות נגדו והליכוד יסייע לו לעבור את אחוז החסימה, לא יהסס בן גביר לתקוף את היועמ"ש בכל הקשור לקלטות מנדלבליט־אשכנזי. בן גביר הדגיש שלא יעבור על החוק, אבל לדבריו, "אני יותר אמיץ מחברי הכנסת של הליכוד, שחוששים לתקוף את היועץ המשפטי. אם אני אהיה בכנסת, יהיה מי שידרוש את חקירת הפרשה הזו בקול גדול".

נתניהו, על פי גורמים פוליטיים שמכירים את הפרשה, קיבל את המסר, אבל לא הסכים לעסקה. הוא מיתן את ההתקפות האישיות נגד בן גביר, אבל הוא רחוק מאוד מתמיכה בעוצמה יהודית.

איתמר בן גביר. צילום: יהונתן ולצר/TPS
איתמר בן גביר. צילום: יהונתן ולצר/TPS

גורם פוליטי בכיר, שהיה עד להעברת המסרים, סיפר אתמול ל"מעריב": "בן גביר שמע מחברי כנסת ושרים של הליכוד שנתניהו מפעיל עליהם לחץ כבד להעלות לסדר היום בכל הכוח את מה שנקרא 'פרשת מנדלבליט', בכל הקשור לקלטות מנדלבליט־אשכנזי מפרשת הרפז".

לדברי הגורמים, מרבית הח"כים והשרים בליכוד לא שיתפו פעולה עם הדרישה הזו. "הם פשוט מפחדים, אף אחד לא מתנדב להכפיש יועץ משפטי לממשלה בשליחות נתניהו, וההיענות לדרישה של ראש הממשלה הייתה מינורית", אמר אחד הגורמים.
בן גביר החליט להרים את הכפפה ולהציע את עצמו במקום אנשי הליכוד. על פי גורמים פוליטיים המודעים לסיפור, יו"ר עוצמה יהודית העביר לראש הממשלה מסר בשני ערוצים שונים, שלפיו הוא יהיה מוכן להעלות את הנושא לסדר היום ללא מורא וללא משוא פנים, אם הליכוד יפסיק את ההתקפות נגדו וראש הממשלה יסייע לעוצמה יהודית להיכנס לכנסת.

"אני לא פחדן", אמר בן גביר על פי הגורמים, "אני לא אעשה שום דבר שלא במסגרת חוקית, אבל אני אגיד את הדברים ללא פחד, ולא אתבייש לדרוש את חקירת הפרשה הזו". על פי גורמים המקורבים לבן גביר, נתניהו אכן קיבל את המסר, אבל לא הרים את הכפפה. עם זאת, ההתקפות האישיות מצד הליכוד ונתניהו נגד בן גביר שככו מעט ביומיים האחרונים.

מלשכת ראש הממשלה לא התקבלה תגובה. מטעמו של בן גביר נמסר: יו"ר עוצמה יהודית לא מגיב לשיחות פרטיות שנוהלו או לא.