גנץ מסרב להתעמת עם ביבי בטלוויזיה מחשש שיפסיד בעימות כזה ובוחר להסתמך על העזרה שהושיטה לו מערכת המשפט. עצם סירובו לעימות מהווה הודאה מצדו שהוא עלול להופיע בממדיו האמיתיים, שהם בלתי ניתנים להשוואה עם אלה של נתניהו.

הוא מעדיף לשלח יהבו על המנגנון המשפטי שמגלה מתחילת הפרשה שנאה אידיאולוגית עיוורת כלפי נתניהו. החלטת הנהלת בית המשפט לקבוע את תחילת המשפט דווקא בתקופה שבה על הנשיא להחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה זה פיגוע נוסף בשרשרת הפיגועים שמערכת המשפט עושה בראש הממשלה, בנוסף להגשת כתב האישום במהירות שיא, בתקווה שזה אולי יעלה לו במנדטים.

אלה שסיסמתם הבלעדית היא "רק לא ביבי" מוכנים להיעזר אפילו בטיבי, ובניסיונם הכושל לרמות את הציבור כאילו מערכת המשפט היא אובייקטיבית וחסרת כל מניעים פוליטיים חלילה, הם מבליעים את כל העניינים המזעזעים שקרו באמצע הדרך לבית המשפט. 

זה התחיל בבחישה ובישול של הליך חסר כל עילה משפטית – גיבוש כתב אישום על דברים שהפרקליטות עצמה מודה שהם תקדימיים – על "עבירות" כביכול של שוחד והפרת אמונים בשיחות בין פוליטיקאים לעיתונאים, שיחות שבכולן יש ניסיון מסחרי של "קח ותן". אין תקדים למשפטים מהסוג הזה כי בלעדי החופש הזה לא יכולה להיות זרימת מידע לציבור, שהרי "זכותו לדעת...". הפרקליטות מודעת לכך, אך רוצה בכל זאת לייצר תקדימים עולמיים על חשבון ראש הממשלה ומדיניותו. זהו צעד חסר כל רגישות ציבורית וקבלת החלטה בלתי סבירה ובלתי שקולה, ולפיכך ראויה לביטול. צעד זה הוא פוליטי במהותו, במיוחד לאור העובדה המזעזעת שכל אזרחי המדינה ערים לה: הסיקור בתקשורת הציבורית נגד נתניהו היה שלילי לחלוטין במשך שנים רבות וגורמי השמאל שולטים גם היום בתאגיד השידור החדש, כפי ששלטו ושולטים בגלי צה"ל וגם ברשות השידור הקודמת.

וכקינוח, יש גם האשמה של קבלת יינות וסיגרים במתנה. צ'רצ'יל נהג במשך כל שנות כהונתו לקבל מתנות כאלה, ואיש מבין 40 מיליון הבריטים בימיו, כולל כל שרי המשפטים והיועצים המשפטיים, לא העלה בדעתו שעל כך מגיע לו לחטוף כתב אישום.

למצב עלוב זה, כאשר מדובר בכתב אישום מגוחך, אחראית כנראה אלת הצדק המיתולוגית תמיס (או "תמידה") המפוסלת כמי שעיניה מכוסות כדי לרמוז לפסיקתה הצודקת והשוויונית. אצלנו עיניה אינן מכוסות סתם, אלא היא עיוורת לחלוטין ולכן חוטאת בחוסר איזון ובאספירציות פוליטיות שאינן יאות לה. מאז המציא ברק את תורת האקטיביזם השיפוטי עיוורונה ושיכרון הכוח של האלה מוכחים. היא מכניסה אוהדי ומסיתי טרור לכנסת בניגוד לחוק. היא מסתייגת מציוניותה של המדינה בכך שהיא מרשה לרבבות מסתנני עבודה להתנחל בארץ ולסכן בעתיד את הרוב היהודי.

באחרונה הגיעה לאבסורד מוחלט כאשר ברוב אהדת האדם האוניברסלית שלה הסתמכה על אמנת או"ם סתמית שלא אומצה אצלנו כחוק ופסקה שאישה אפריקאית הנתונה בסכנת מילת נשים רשאית להישאר בארץ. אין לי ספק שהחוגים הפוליטיים הרדיקליים אצלנו יפיצו בכל היבשת השחורה פסק דין הזוי זה כדי להרבות אצלנו אוכלוסים זרים בשם "מדינת כל אזרחיה" (שהיא בעצם מדינת כל לאומיה), ולחתור לביטול המדינה היהודית.

אלת הצדק אצלנו היא כל כך עיוורת שהיא עושה הכל לטובת השמאל והיא עלולה בעיוורונה הפוסט־ ציוני לפסול גם את חוק הלאום ובכך לתת לגיטימציה לביטול המדינה היהודית. ואולי בעצם איננה עיוורת, אלא רגילה להציץ בהיחבא שמאלה, משם היא רגילה לקבל השראה אידיאולוגית. אכן, לא סתם נכתב בספר קהלת (פרק ג') כי "מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע".