אחרי שבתחילת הדרך התמקדה התפרצות נגיך הקורונה במזרח הרחוק, בימים האחרונים מתחילות מדינות אירופה לסבול מהנגיף. כרגע איטליה היא המוקד האירופי, אבל גם מדינות אחרות כבר דיווחו על נדבקים ראשונים בווירוס - קרואטיה, אוסטריה וגם ספרד, בה דווח אתמול כי כאלף איש נכנסו לבידוד במלון בעיר טנריף, ואף נמצאה נדבקת ראשונה בברצלונה. מדריכת הטיולים יעל אביטל השוהה בטנריף, שוחחה עם אילה חסון וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103fm וסיפרה על הלך הרוחות במקום.

"הישראלים בהיסטריה אבל הם נרגעו כשהם ראו את הסביבה, שאר האנשים כאן מתנהגים ממש כרגיל. היינו בקרנבל, שמחנו, רקדנו, צחקנו, היו מאות אנשים, אולי אלפים. אף אחד לא היה עם מסכות. אולי פה ושם ראיתי ישראלי עם מסכה", סיפרה אביטל.

המלון המבודד נמצא בדרום האי טנריף, כ-150 מטרים מהמקום בו שוהה אביטל, שם רופא מאיטליה אובחן כחולה. "רשויות הבריאות כאן בטנריף סגרו את המקום, בודדו אותו. אף אחד לא יוצא ונכנס משם. זה לא על סדר היום שלנו", אמרה.

מדריכת הטיולים הוסיפה כי במקום בו היא שוהה כעת "יש כמעט 20 קבוצות של ישראלים, 30 איש בממוצע בכל קבוצה, היינו יודעים אם היה קורה משהו אחר". אביטל גילתה בשידור כי "בקבוצה שלי יש הרבה ששואלים אם לחזור לארץ. גם הילדים שלי התקשרו אליי ואמרו 'אמא תחזרי הביתה' אבל אני לא מתכוונת לעשות זאת, ואני לא אעביר את המסר הזה למטיילים שלי". אביטל לא חוששת מהידבקות בנגיף, לדבריה: "אני נזהרת, אם יהיה משהו, על ידי או בסביבה, אני מאוד אזהר ואזהיר גם את האנשים האחרים".