בסקר בחירות שנערך עבור התכנית "שבע תשע" של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM, עולה כי חמישה ימים בלבד לפני הבחירות, ניתן להבחין בשינוי בסקרים, שהיו עד כה כמעט זהים. בסקר הנוכחי השתתפו 510 משיבים, יהודים וערבים כאחד, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מגילאי 18 ומעלה. המשתתפים היו חברים בפאנל המשיבים Panel4All , פלטפורמה לביצוע מחקרים באינטרנט, וטעות הדגימה המירבית בסקר עומדת על 4.4 אחוזים.

הסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בניהולו של מנחם לזר, מראה יתרון לסיעת הליכוד, שזוכה ל־34 מנדטים, יתרון של 2 מנדטים על פני יריביהם במפלגת כחול לבן. בהשוואה לתוצאות הסקרים הקודמים, מדובר בשינוי בעקביות בה הובילה המפלגה בראשות בני גנץ.

גם במפת הגושים נרשם יתרון דומה, בגובה 2 מנדטים, לגוש הימין בראשות בנימין נתניהו. לפי הסקר הנוכחי, גוש הימין צובר כ־57 מנדטים, לעומת 55 לגוש המרכז־שמאל בראשות גנץ, הכולל גם את מפלגת הרשימה המשותפת. גם בסקר הנוכחי, הגושים לא חצו את קו 61 המנדטים ולכן לא יוכלו להרכיב ממשלה.

כחול לבן איבדה שלושה מנדטים בסקר הנוכחי, והמפלגה עומדת כרגע כעת על 32 מנדטים סך הכל, מה שמהווה ירידה מנתוני הסקרים הקודמים. רק מנדט אחר מהמנדטים שאיבדה המפלגה נותר בתוך הגוש, ועבר לאיחוד העבודה־גשר־מרצ. שני המנדטים הנוספים נדדו למפלגות הליכוד ולישראל ביתנו עם בראשות אביגדור ליברמן, שמהווה את לשון המאזניים גם בסקר הנוכחי, עם 8 מנדטים למפלגתו.


עוד מראה הסקר כי המפלגה השלישית בגודלה היא מפלגת הרשימה המשותפת, שצברה 14 מנדטים; העבודה־גשר־מרצ התחזקה והגיעה ל־9 מנדטים,־מפלגת ימינה, ש"ס וישראל ביתנו זוכות ל- 8 מושבים בכנסת הבאה והמפלגה הקטנה ביותר היא מפלגת יהדות התורה, שמגיעה ל־7 מנדטים. 

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת עוצמה יהודית, המגיעה לשני אחוזים מקולות כלל המשתתפים בסקר הנוכחי. נתון חשוב נוסף הוא שיעור הקולות הצפים, של נשאלים שגם בשלב זה, חמישה ימים בלבד לפני הבחירות, אינם יודעים למי להצביע, נתון שעומד על 11.5 אחוזים.

 



בשאלת הנוגעת להתאמה לתפקיד ראש הממשלה, נרשמת התחזקות נוספת לראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. 44 אחוזים ממשתתפי הסקר השיבו כי נתניהו הוא האדם המתאים ביותר לאיוש התפקיד. בני גנץ נמצא מאחור, עם 35 אחוזי התאמה בלבד, נתון נמוך בהשוואה לחלק ניכר מהסקרים שפורסמו בחודשים האחרונים. שאר המשיבים, כ- 21 אחוזים, לא השיבו על השאלה או השיבו כי איש מהשניים לא מתאים לתפקיד.

כזכור, בימים האחרונים ניכר כי קיימת מגמת התחזקות בליכוד ולגוש הימין בסקרים. בסקר 'חדשות 13' שפורסם ביום שני רשמה המפלגה בראשות נתניהו יתרון של מנדט על כחול לבן, שאיבדה 4 מנדטים. מהסקר שביצע קמיל פוקס, עלה כי קיים שוויון בין הגושים , 56 מנדטים לכל אחד.

נתון דומה נרשם בסקרים שפורסמו בימים האחרונים ב'כאן' ובאתר האינטרנט של 'חדשות 12'. בסקר נוסף שהתפרסם הבוקר באתר 'וואלה' נרשם יתרון של מנדט לגוש הימין. הליכוד לכחול לבן מגיעות לנתון מנדטים זהה - 34 מנדטים לכל אחת.