חמישה ימים בלבד לפני הבחירות, ועל רקע בקשת מ"מ פרקליט המדינה לפתוח בחקירת ההתקשרות בין חברת ה"מימד החמישי" לבין המשטרה, הגיש היום (רביעי) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בקשה לביצוע בדיקה שתתווסף לחקירה הפלילית של החברה. במכתב שנשלח לראש השב"כ, נדב ארגמן וכן לראש מערך הסייבר הלאומי, ביקש השר לבחון באופן דחוף חשד לזליגת מידע משטרתי מסווג במסגרת הקשר בין החברה לבין כוחות המשטרה.

הרקע לבקשה, כך לפי לשון המכתב, קוראת לבדיקה בהולה, עקב "חשש כבד לפיו מידע רגיש ומסווג של משטרת ישראל נמסר לידי גורמים פרטיים שאין עליהם פיקוח או בקרה, ועלול לשמש כנגד אזרחי ישראל". עוד נכתב כי לאחר סגירת החברה, שגרמה לכך שפרויקט רכש משותף לה ולמשטרה לא יצא לפועל, עולה צורך לדרוש בחינה מחודשת של ההתקשרויות הקודמות, זאת כדי להגן על נתונים מסווגים שקיימים ברשות המשטרה, ולמנוע זליגתם לצד שלישי שעשוי לעשות בהם שימוש פסול. 

במכתב הודגש החשש העיקרי הוא מפני דליפה של מידע משמעותי המצוי בידי המשטרה, לה קיימים מאגרי מידע המיכלים נתונים רגישים מבחינה אישית וביטחונית, ביניהם מאגר DNA, מאגר טביעות אצבע, מרשם פלילי, ידיעות מודיעינות, הקלטות מהאזנות סתר, מאגרי צילומי וידיאו ממצלמות במרחב הציבורי וכן הלאה.

הבהילות סביב ביצוע בדיקה, כך נכתב, מבוססת על דו"ח מבקר המדינה בעניין, וכן על העובדה כי חברת ה"מימד החמישי" לא נבדקה כלל על ידי היחידה לביטחון המידע של המשטרה, על אף הגישה שניתנה לה לנתונים וזאת בכפיפה אחת להיותה חברה המצויה בבעלות של גורמים זרים. לצד הנחייה שכבר ניתנה למשטרה לביצוע חקירה פלילית, טוען ארדן כי יש להורות על בדיקה מקיפה ורטרואקטיבית של ההתקשרות, על מנת לוודא כי המידע שנחשף במסגרת ההתקשרות לא זלג החוצה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע התייחס ממלא מקום פרקליט המדינה, עורך הדין דן אלדד, לפרשת המימד החמישי, ופנה במכתב לציבור הפרקליטים בארץ, נוכח הסערה בעקבות החלטתו לפתוח בחקירה פלילית בפרשה וכן להגיב להאשמות לפיהן הוא פועל על פי שיקולים פוליטיים.
 
"החלטתי להעביר את הטיפול בחשדות כלפי חברת 'הממד החמישי' לחקירה פלילית במשטרת ישראל. בכדי להבין במה דברים אמורים, ובכדי לשקף בפניכם את תהליך קבלת ההחלטות בנושא מבלי להעמיס יתר על המידה, מצורף לעיון המעוניינים בכך מכתב מפורט אשר נשלח אתמול מלשכת פרקליט המדינה כמענה לפניית עמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלית". המכתב נכתב על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ותואם עם המשנה לפרקליט המדינה". לפרשת "המימד החמישי", עורך הדין דן אלדד פנה היום במכתב לציבור הפרקליטים, בארץ לנוכח הסערה בעקבות החלטתו לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי" וההאשמות לפיהן הוא פועל על פי שיקולים פוליטיים.