שר החוץ, ישראל כ"ץ, התראיין היום (רביעי) לתכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM, הגיב לביקורות על הקמפיין האגרסיבי של הליכוד, והביע את דעתו על יכולות התפקוד של חבר הילדות שלו לכפר אחים, יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

יש טענות שאתם בקמפיין מלוכלך, תרצה להגיב?
"אני חושב שהבעיה העיקרית היא שבני גנץ לא עומד בלחץ, נכון הוא שירת בצבא ועשה דברים, אבל באזרחות זה אחרת. התחילה החקירה ב'מימד החמישי' הוא סך הכול הולך להיחקר, הוא היה יו"ר גם אם לא מוגדר כרגע כחשוד. הדברים יותר מורכבים, דעת הקהל משתנה, הסקרים מתהפכים כי מבינים שנתניהו הרבה יותר כשיר ובשל לעמוד, ברגע הזה מתגלות תכונות הלחץ והן באות לידי ביטוי בכל מיני דרכים".

הוא התראיין אתמול וגם עכשיו אני שומע אתו מדבר, לא רואה לחץ ואתה יודע שלהיות רמטכל ואני שמעתי את נתניהו נושא נאום נלהב על יכולתו והארכת כהונתו שלו כרמטכ"ל?
"מי כמוך היסטוריון פוליטי מוסמך יכול לקחת קצינים טובים בצבא כמו גנץ וטובים ממנו כמו אמנון שחק שבתחום האזרחי הפוליטי נדרשות תכונות אחרות. אמנם גנץ במהירות, בזמן קצר, השיג הישגים מרשימים, אבל עכשיו זה הסיבוב השלישי והמכריע. הוא לבדו, לפיד כבר לא לידו, הוא מול נתניהו וזה הולך ומתחדד וכראש מטה הבחירות של הליכוד, אומר לכם באופן אובייקטיבי אני רואה את זה בשטח, הפעם זה לא ספטמבר, אנשים נוטים יותר לתמוך בנתניהו, ההישגים האלה יותר טובים, המיתוג הבינלאומי התחדד, אנחנו עובדים בשטח יותר טוב, והתחיל המעבר מדלת לדלת ואני יכול להגיד לכם שהתוצאות מדהימות. מתברר שאנשים לא הלכו להצביע וכשואלים אותם למה הם אומרים - 'טסנו, טיילנו, חשבנו' במאמץ הזה עם מי שתומך בליכוד יהיה לנו 61 מנדטים".

ראיתי סקרים של 57 מנדטים אבל זה עדיין מרחק של 4 מהרכבת הממשלה.
"אני לא נביא ואני לא מאמין בסקרים, אני מאמין במגמות. המגמה הא ברורה ואני מזהה אותה, בגרעין הבסיסי והקשה, גם בכנסים, נתניהו מופיע בצורה מדהימה וכתוצאה מסדר יום שמתגבש, אני רואה את התזוזה הזאת. המגמה הזאת בימים שנשארו יכולה להיות מאוד משמעותית עד כדי ניצחון ברור. אנחנו עושים כל מאמץ, אני ורה"מ, מאמץ אדיר להגיע לאנשים ולהביא אותם וכמובן המאבק על סדר היום. אני מכיר את גנץ עשרות שנים, גדלנו באותו מושב, אני חושב שהפער המנהיגותי בא לידי ביטוי, אם היית צריך להיות פרשן אובייקטיבי לא בתוך מערכת הבחירות מי באמת יכול לטפל? בלי קשר לביקורת האישית".

אני מרים את הכפפה, אין ספק שלנתניהו יש הרבה יותר ניסיון, אני הייתי מעביר אותו לשר חוץ כל חיי. אני חושב שסיפרו לכם סיפורים אבל כנראה שיש אנשים רבים שחושבים שמערכת שהוא מינה מאשימה אותו בשוחד מרמה והפרת אמונים לא יכול ברמה המוסרית לנהל את המדינה, שכל כך מסובך לנהל פה. הוא אמר אותו דבר על אולמרט.
"זה הפער בין בן כספית מחלק הכרוזים של הליכוד בנערותו לבין בן כספית הפרשן. רוב רובם של האנשים ואני אומר את זה על סמך דיווחים שאני מקבל, הם אנשי ליכוד ואין הסתייגות מנתניהו ואין את הפרשנות הזאת הם פשוט לא באו להצביע, רוב מוחלט מהם. אנחנו רואים בסקרים אגב שיש קולות שעוברים מכחול לבן לליכוד כתוצאה מהפער המנהיגותי".

בגלל הקמפיין הקשוח שלכם?
"לא, אפשר לחדד דברים, אנשים רואים ומזהים, זה עולם של רשתות, צעירים ומבוגרים, אולי בגלל שלפיד ירד אז דווקא באופן אבסורד זה מתחדד. ברור שלא תהיה ממשלת אחדות, כחול לבן עם מרצ והעבודה וליברמן אין להם 61, הם רחוקים מזה, הם צריכים תמיכה של הרשימה המשותפת. מאחר והיו מגעים בפעם הקודמת וגנץ דיבר עכשיו על ממשלת מיעוט - זה הדבר לדעתי הכי משמעותי במערכת הבחירות. העובדה שאנשים מבינים שיש כאן 2 אלטרנטיביות והם לא מעוניינים באלטרנטיבה של הישענות גנץ על הרשימה המשותפת".

יש הבדל בין לפזר את הכנסת עם קולות הערבים או להשביע ממשלה בקולות הערבים.
"היה רוב גם בלי הערבים".