חברת ימינה, איילת שקד, השתתפה היום (רביעי) בוועידת העסקים של מעריב ואמרה לבן כספית שלדעתה "אחד הגושים ישיג 61 מנדטים". עוד אמרה שרת המשפטים לשעבר כי להערכתה "נצטרך מבצע צבאי יצירתי בדרום".

"אם נתניהו יצליח לעודד את אחוזי ההצבעה אצלו ולעורר את מעוזי הליכוד נצליח להגיע ל-61 מנדטים", אמרה שקד בפתח דבריה. "לכחול לבן אין שום דבר משותף חוץ מאידאולוגיית 'רק לא ביבי'. יש שם אנשי שמאל, חלקם סוציאליסטים, חלק קפיטליסטים, חלק בעד חוק הלאום. זה מישמש של דעות".

מה עם הנדל והאוזר?
"רצינו שהנדל והאוזר יבואו איתנו, וככה נגדיל את הגוש ונפרק אותם. אני חושבת שהציבור צריך להבין שדרושה הכרעה, או להצביע לימין, שזה ימינה, או לגוש השמאל. אין ממשלת אחדות, יש הפרדה ברורה - גוש ימין או גוש שמאל. שכל אחד יחליט לאן הוא משתייך. העובדה שנתניהו וכחול לבן תומכים בתכנית טראמפ, יש מפלגה אחת אידאולוגית שמתנגדת למדינה פלסטינית וזו רק ימינה". 

איילת שקד בוועידת עסקים 2030 של מעריב. צילום: ועידת עסקים 2030 של מעריב

הפתרון למשבר האחדות הוא שמי שעומד ללכת למשפט יהיה שני ברוטציה. 
"יש תיקו, כי ליברמן צריך לבחור גוש. אני חושבת שאחד הגושים ישיג 61 מנדטים, או שתהיה ממשלת ימין או שתהיה ממשלת שמאל-ערבים. זו הערכה אמיתית שלי. אם גנץ היה מקבל את הצעת נתניהו ומחליף אותו לאחר חצי שנה, הייתה ממשלה. אני, בנט, דרעי וגפני נתנו התחייבות לגנץ שנתניהו יקיים את הרוטציה, ובכל זאת הם לא הסכימו. תצאו מאשליית ממשלת אחדות, זה לא יקרה, או ימין או שמאל".

לא יהיו בחירות רביעיות? 
"אחד הגושים ישיג 61, אני חושבת שלגוש הימין יש סיכוי טוב להשיג 61. אני רואה שיש התעוררות. טוב יעשה נתניהו אם יפסיק להתעסק איתנו ולתקוף אותנו".

את התרברבת בזה שתקפנו מחרטות בעזה. 
"נפתלי אמר 'דין בלון כדין רקטה'. על כל בלון תוקפים, גם מחרטות וגם מחסני נשק. התחלנו לגרור את הגופות, וזה גם צעד נכן של בנט - לקחת קלפי מיקוח כדי ללחוץ על חמאס בשביל להחזיר את הבנים. פעם ראשונה שהג'יהאד ירה רקטות, תושבי הדרום לא ישנו טוב בלילה, אבל גם בסוריה לא ישנו טוב בלילה, וחלק לא קמו מהשינה. זה ברור שבשביל לתת שקט לתושבי הדרום יצטרכו מבצע צבאי יצירתי, כזה שנתחיל אותו ולא ניגרר אליו".