יו"ר עוצמה יהודית, עורך הדין איתמר בן גביר הציב הערב (רביעי) שורה של תנאים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאם יתקיימו -  תפרוש מפלגתו מהמרוץ לכנסת. בן גביר כינס מסיבת עיתונאים בה חשף את התנאים, ביניהם, ביטול הסכמי אוסלו, התחייבות לא להקים מדינה פלסטינית, הסדרת ההתיישבות הצעירה, הפסקת הפרוטקשן לחמאס, שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, הוצאת השליטה של הווקף מהר הבית, ביטול הכותל הרפורמי ופינוי חאן אל אחמר.

בהצהרה מיוחדת אמר בן גביר כי "אתמול בערב היינו בשדרות ונפגשנו עם עשרות פעילים מעוצמה יהודית שדרשו שעוצמה תרוץ כדי שיהיה מי שיקדם מדיניות ימין בכנסת ישראל, ולא יפקירו את הדרום. למרבה התדהמה אנחנו נמצאים במתקפה דווקא של הליכוד, ולמרבה האירוניה הליכוד מזהיר אותנו מכך שעלולה לקום ממשלת שמאל, כאילו המדיניות של הממשלה הזאת היא מדיניות ימין".

בן גביר המשיך:  "אנחנו יודעים שעוצמה היא המפלגה היחידה שתשמור על הימין. אנחנו היחידים שמציבים דרישות שהן אידאלוגיות ולא כיסאולוגיות. לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו בעוצמה יהודית מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו מודיעים כאן לראש הממשלה שאם כל כך אכפת לו ממשלת הימין, אם הוא יקיים את התנאים הבאים שהם הדברים המרכזיים שאנחנו רוצים לקדם בכנסת עוצמה יהודית תוכל לפרוש. אנחנו לא רוצים ולא ניקח שקל אחד. לא רוצים ג'ובים ולא רוצים תפקידים".

"היות ונכוויתי לא מזמן מפוליטיקאים וראיתי שמילה זו לא מילה", אמר יו"ר עוצמה יהודית, "כדי להוכיח את רצינותה של ממשלת ישראל, אנחנו דורשים עד יום שישי בצהרים: פינוי של חאן אל אחמר. אין תירוצים. יש החלטת בגץ שמאפשרת את הפינוי הזה, וזאת תהיה הצהרת כוונות של הממשלה הזו. אם את הדברים האלו מה הם לא מסוגלים לעשות, אנחנו ניכנס לכנסת ונחייב אותם לעשות. רק איתנו תהיה ממשלת ימין אמיתית".