כלי התקשורת הסוריים דיווחו הלילה (שישי) כי שלושה חיילים מצבא אסד נפצעו בתקיפה של יעדים צבאיים בקוניטרה, אותה הם מייחסים לצה"ל. התקיפה על פי הדיווחים, התבצעה באמצעות מסוקים, וכוונה כלפי יעדים צבאיים סוריים ברמת הגולן.

אמש נהרג עימאד א-טוויל, האחראי מטעם משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה על ה"התנגדות הסורית לשחרור הגולן", במהלך תקיפה שבוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאוייש, וכוונה לרכב פרטי שנסע בדרום העיר קוניטרה. התקשורת בסוריה דיווחה כי צה"ל אחראי לתקיפה.

מושל המחוז, המאם דיבאת, מסר כי "ההרוג הותקף בעזרת כלי טיס בלתי מאוייש של כוחות המשטר הישראלי, שעקבו אחרי מכוניתו בעת ששב לביתו ממקום העבודה". כזכור, מוקדם יותר החודש, הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מערכת הנ"מ של צבא המדינה יירטה "מטרות עוינות" בעיר ג'אבלה שבאזור לטקיה.

לפני כן טען דובר הצבא הסורי כי כוחות ישראלים תקפו באזור העיר דמשק, וכן כי מערכות ההגנה האווירית במקום הופעלו והצליחו ליירט חלק מן הטילים לפני שביצעו את משימתם. עוד דווח כי הפעולה כוונה נגד משלוח נשק שהגיע לשדה התעופה בעיר מאיראן וגבתה את חייהם של שבעה אנשים - ארבעה אנשי משמרות המהפכה האיראניים ועוד שלושה חיילים מצבא סוריה. 

עימאד א-טוויל, ההרוג בתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
עימאד א-טוויל, ההרוג בתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

מוקדם יותר היום התרחשה תקרית חריגה מעל הים התיכון, כשמטוסי קרב מסוג F-15i של חיל האוויר הפילו מטוס ללא טייס שזוהה ממריא מרצועת עזה וטס באופן חריג לכיוון חופי ישראל מעל הים התיכון. ככל הנראה מדובר במל"ט השייך לחמאס. ההפלה התרחשה במרחק של כעשרה ק"מ מהחוף בגובה של 1700 רגל (כ-500 מטרים).

כזכור, בים נמצאות אסדות הגז הישראליות, שנחשבות למטרה איכותית מאוד עבור גורמים עוינים, ופגיעה בהן תיחשב להצלחה בשבילם. הפעם האחרונה שבה הופל כלי טיס פלסטיני ברצועת עזה, הייתה לפני ארבעה חודשים כשלוחמי צה"ל הפילו רחפן באזור הגדר בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר אז כי הלוחמים זיהו את כלי הטיס הבלתי מאויש באזור המערכת, וניטרלו אותו.