יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, התראיין היום לענת דוידוב ואריה אלדד ב-103FM, והסביר את החשיבות לדעתו במינוי שר ערבי בממשלה הבאה: "אנחנו נמנה שר ערבי, עליאן אלקרינאוי, זה יפיג את המתחים בין החברה הערבית ליהודית". על הימים האחרונים לפני הבחירות וקמפיין 'שתיית הקולות' מצד כחול לבן אמר: "אנחנו בהתגוננות מול הסרטונים הנבזיים, שירדו לרמה של ביב שופכין. הם משקיעים מאות אלפי שקלים בלהביא מצביעים מאיתנו, במקום מהליכוד. לשמחתי זה לא עובד ואנחנו יציבים בסקרים".

אתה יצאת היום בהודעה, שכשתרכיבו ממשלה, אתה תמנה שר ערבי. אבל מה החידוש? כבר היה במפלגת העבודה שר ערבי.
"החידוש הוא שאנחנו דורשים זאת בכל פעם שאנחנו מצטרפים לממשלה, כי ברור לחלוטין שהסיכוי שהמשותפת תהיה חלק מהממשלה שואף לאפס. ברור לחלוטין שבני גנץ איננו מעוניין בשיתוף הפעולה הזה".

אתה היית מעוניין?
"אני לא חושב שהשיפוט צריך להיות לפי קווי יסוד, אבל אני יודע שגם חברי הכנסת מהמשותפת לא יסכימו לקווי יסוד של מדינת ציונית, ואנחנו לא נסכים לוותר על ממשלה ציונית. אבל מכיוון שיש 20% של החברה הערבית, מתוך אזרחי ישראל, אין שום סיבה שבגלל ויכוחים פוליטיים כאלה ואחרים, לא יהיה להם אפילו אחד שישמש את הקול שלהם. ב-2006 כאשר אני מיניתי את ראלב מג'אדלה - שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שמונה שר מוסלמי בישראל, וזו הפעם האחרונה לצערי, לא היה אף אחד אחריי שהעז להמשיך את התרבות הזאת, שלפחות אחד מייצג אותם - אני אומר לך שזה תרם תרומה אדירה להפגת המתחים, זה תרם תרומה אדירה לכך שאחר כך לא היו ויכוחים, שאכן החברה הערבית מקבלת את חלקה. ואני חושב שהבאנו מועמד ראוי, הוא הופיע היום בפני הציבור. מועמד שאנשים התרגשו כל כך לשמוע, מישהו שהוא גם היה פרופסור בקנדה ובישראל, והיה ראש מכללת אחווה, וגם נבחר להדליק משואה".

אתה בטוח שפרופ' אלקרינאוי היה רוצה להיות חלק מממשלה שתצא למלחמה בעזה, כפי שגנץ, לפיד ואשכנזי מבטיחים?
"הוא הודיע שהוא רוצה להיות חלק ממדינת ישראל על כל ההתלבטויות שלה, כולל ההתלבטויות של איך מגנים על המדינה הזאת. כמובן שהוא יעדיף תהליך שלום, אבל אני לא חושב שהשאלה של המתח שקיים בין החברה הערבית פחות חשוב מאשר שאלות ביטחוניות".

כמה אתה מודאג מהשתייה של הקולות מכם לכחול לבן?
"אני לא מודאג, אני עצוב. אני עצוב שכחול לבן בחרו לרכז את המאמצים במאבק לשותף הכי נאמן של הגוש. מה יצא לכם מזה? נניח שהשתייה שלכם תצליח, מה יצא לכם מזה? הרי זה בטוח הפסד שלטוני. זה גם מעיד על כך שהרמתם ידיים במאבק מול הקולות שמתנדנדים בין הליכוד לכחול לבן".  

אבל מה זה משנה? הרי בסוף זה משחק סכום אפס, אם לכם יהיו 10 ולהם יהיו 32, או להם 34 ולכם 8, זה די אותו דבר.
"זה מאוד משנה, כי אנחנו היום צריכים להתפנות ולהקדיש התגוננות מול הסרטונים הנבזיים האלה, שירדו לרמה של ביב שופכין, במקום שאת כל המאמצים והאנרגיות שלנו נקדיש כדי לעלות את אחוז ההצבעה בקרב מחנה המרכז-שמאל, שאולי נביא עוד מנדט לטובת הגוש. הם משקיעים מאות אלפי שקלים בלהתמודד מולנו במקום להשקיע את זה בלהביא מצביעים מהליכוד, מאוד משנה. לכן אני מקווה שהם יבינו שכדי לנצח את בנימין נתניהו צריך להתמודד במגרשים מולו, לא להפנות את האש כלפינו. לשמחתי הם לא הצליחו להרשים אף אחד, כי לפי הבדיקות שלנו, אנחנו יציבים".