פוליטיקאים וחברי כנסת הגיבו היום (חמישי) להחלטת בג"ץ המאפשרת לזוגות בני אותו המין ולגברים יחידים בעלי זיקה גנטית ליילוד גישה לפונדקאות בישראל. כאמור, בית המשפט קבע כי הוראות הסדר הפונדקאות הקבועות בחוק, שמונעות מגברים יחידים ומבני זוג מאותו מין את האפשרות לעשות שימוש בהסדר פונדקאות, פוגעות פגיעה בלתי מידתית בזכות לשוויון ובזכות להורות, ואינן חוקתיות. השופטים נתנו למדינה שנה כדי לתקן את החוק, ואם לא תעשה זאת - יבטלו את הוראות החוק המפלות.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו להחלטה: "הגיע הזמן לתקן את חוק הפונדקאות באופן שוויוני ולהפסיק לדבר עליו. השלב הבא - ברית הזוגיות". יו"ר כחול לבן הוסיף ואמר בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו: "רק ממשלת כחול לבן תתקן את חוק הפונדקאות ותהפוך אותו לשוויוני. נתניהו עשור בשלטון וכרגיל לא קיים את הבטחותיו".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "החלטת בית המשפט היא  נצחון לקהילה הגאה שלנו ולכל מי שמאמין במדינה חופשית, שוויונית ושפויה. ברכות לאיתי פנקס, חבר מועצת עיריית ת״א מטעם מרצ, ולבן זוגו יואב ארד, שיזמו את העתירה.  כבוד לבית המשפט שעושה סוף סוף צדק לאחר שנים של אפליה שהובילה הממשלה. אם לא נשמור על מעמדו של בית המשפט לא יהיו עוד פסיקות צודקות כאלה.בממשלה הבאה נחליף את שרי הימין ונהפוך את פסיקת בית המשפט למציאות בשטח. נתקן את חוק הפונדקאות ונוביל מהלך כולל לשווין מלא לקהילת הלהט"ב ולכל אזרח במדינה".

ח״כ יעל גרמן בתגובה להוראת בג"צ למדינה לאפשר פונדקאות לבני זוג מאותו המין: ״ברכות לאיתי פנקס, ליואב, ולאבות הגאים על הנצחון ההיסטורי בבגץ. בגץ הכיר בעקרון הצדק והשיוויון לזוגות גאים, עכשיו ממשלת ישראל והכנסת חייבים להעביר את התיקון לחוק הפונדקאות, אותו ניסיתי להעביר בכנסת ה 19 וה 20. ההחלטה לאפשר לזוגות חד מיניים להביא ילדים לעולם באמצעות פונדקאות היא עוד הוכחה למרכזיותו של ביהמש העליון בחיים הדמוקרטיים כאן ובמלחמה על השיוויון בישראל".

מעוצמה יהודעית נמסר בתגובה להחלטה: "שוב בג"צ מתערב באופן בוטה ועושה עוד צעד שמקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. היום שוב מסתבר שלא נעשתה שום "מהפיכה" בכהונת שקד בבית המשפט העליון, ושהרוח השלטת בבג"צ הייתה ונותרה שמאלנית קיצונית. עוצמה יהודית תדרוש מיד לאחר הכניסה לכנסת להוסיף לבית המשפט העליון 15 שופטים בעלי תפיסה יהודית-ציונית ואת שינוי השיטה לבחירת שופטים, כך שבג"צ יהיה גוף שישמור על הזהות היהודית של המדינה, ולא כזה שיפגע בה".